به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، سفیر عراق در بلژیک اعلام کرد ۱۰۰ تروریست از کشورهای اروپایی به زودی دردستگاه قضایی عراق محاکمه می شوند که حکم بیشتر آنها اعدام است.

این دیپلمات عراقی در گفتگو با شبکه RTPH بلژیک اعلام کرد بیش از 100 تروریست مسلح خارجی از عناصر داعش در عراق حضور دارند که برخی از این بازداشت شدگان شهروندان روسیه، آلمان، ترکیه و کشورهای آسیای میانه هستند.

این دیپلمات عراقی در ادامه تصریح کرد حدود 1400 نفر از خانواده های این داعشی ها که برخی از آنها کودک هستند، همچنان نزد مقامات عراقی در نزدیکی شهر موصل بازداشت هستند.

این دیپلمات عراقی در ادامه اعلام کرد مقامات عراق با دولت‌های اروپایی برای تعیین سرنوشت اعضای خانواده عناصر داعشی مشورت‌هایی کرده است؛ اما دولت های اروپایی از پذیرفتن آنها سرباز زده اند.

پیشتر نیز خبرگزاری رویترز به نقل از سرهنگ احمد الطائی، فرمانده عملیات نینوا در ارتش عراق نقل کرده بود که گفته خانواده های عناصر داعش همچنان تحت تدابیر شدید امنیتی بوده و منتظر تصمیم دولت در خصوص تعیین سرنوشتشان هستند.

گفتنی است مسکو به محض آزادسازی شهر موصل، همکاری هایی را با دولت بغداد برای بازگرداندن کودکان روس تبار که بوسیله والدین افراط گرا از کشور خارج شده اند، به انجام رساند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.