به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، دفتر دادستانی منهتن جمعه اعلام کرد اتهاماتی علیه سه مرد به جرم توطئه برای اجرای حملات تروریستی در شهر نیویورک حین تابستان ۲۰۱۶ مطرح شده است که این حملات به دست اف‌بی‌آی خنثی شد.

در این بیانیه آمده است: ماموران اجرای قانون (اف‌بی‌آی و اداره پلیس نیویوک) با موفقیت این توطئه تروریستی را خنثی کردند. یک عامل مخفی اف‌بی‌آی با نام مستعار "یوسی" توانست متهمان را متقاعد کند که حامی داعش است و برای اجرای حملاتی با آنها آماده می‌شود.  

متهمان با نام "عبدالرحمان" ۱۹ ساله شهروند کانادا، "طلحه" ۱۹ ساله شهروند آمریکا ساکن در پاکستان و "راسل" ۳۷ ساله شهروند فیلیپینی زمانی با داعش از طریق اینترنت بیعت کردند و قصد داشتند حملاتی را در مکان‌های عمومی نیویورک حین ماه مبارک رمضان انجام دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حملات طراحی شده شامل انفجار بمب در میدان "تایمز" و سیستم متروی شهر نیویورک و تیراندازی به غیرنظامیان در مسیرهای کنسرت خاص بوده است.

عبدالرحمان ۱۹ ساله در مه ۲۰۱۶ در نیوجرسی بازداشت شد و به ارتکاب جرایم مرتبط با تروریسم متهم شد. طلحه و راسل هم در کشورهای خارجی بازداشت شدند و مقام‌های آمریکایی انتظار دارند که این افراد به زودی به آمریکا مسترد شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.