به گزارش ایلنا، در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید تهران، محمدحسین مقیمی امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی با اشاره به صحبت‌های امیرالمومنین گفت: دولت باید در دژ دین محافظت شود و این عشق به خوبان و ارتباط خاص با سالار شهیدان و این شهدای حجت برای ما نشانه اوج ایثار، از خودگذشتگی و فدارکاری است و وجود رهبری با چنین سعه صدر حکیم و آشنا به همه جهان و مسائل جاری خود یک نعمت الهی است.

حجت الاسلام کاظم صدیقی ادامه داد: به گفته امام علی (ع) اگر دین در راس حکومت قرار گرفت، حکومت شکست نخواهد خورد. شکر نعمت، استفاده درست از نعمت‌ها است و نعمتی که با شکر مرزبندی شود زوال‌پذیر نخواهد بود.

وی چهار چیز را مایه زوال دولت دانست و ادامه داد: مشغول شدن به حاشیه‌ها مایه زوال دولت است. اینکه در عوض ایجاد انجام امنیت و آرامش به مسائل کوچک بپردازیم و منتظر باشیم چه کسی انتقاد می‌کند باعث می‌شود دوستان را از دست داده و مخالف را به معاند تبدیل کنیم.

امام جمعه موقت تهران با تاکید برا ینکه باید امانت را باید به اهلش واگذار کرد، افزود: همه از خادم خوششان می‌آید اما از رئیس خوششان نمی‌آید. مردم به صورت تحمیلی به روسا مراجعه می‌کنند اما فحش هم می‌دهند اما همه از خادم خود خوشحالند. نکته مهم بعدی این است که نباید افراد بی‌محتوا به کار گرفته شود و به جایش افراد لایق و اصیل را کنار گذاشت. در تهران همواره استانداران افرادی دارای سعه‌صدر، مومن و تنش‌زا بودند. آقای هاشمی نیز خود روحانی‌زاده بود و در هرجایی که حضور داشت همین‌قدر وزین بود.

صدیقی خطاب به استاندار جدید تهران نیز گفت: فرد ابتدا باید با خدا معامله کند و بعد به توده‌ها فکر کند. هیچ کس مثل خدا در معامله با آدم سود نمی‌دهد. با خدا معامله کنید و دندان روی جگر بگذارید و حتی اگر فحش شنیدید کاری کنید که خدا را راضی نگه دارید.

امام جمعه موقت تهران در انتها با اشاره به برگزاری جلسات در بعضی از استانداری‌ها با روحانیون گفت: در برخی از استان‌ها جلسات هفتگی با استانداری‌ها برگزار می‌شود. در این جلسات از روحانیون استفاده می‌کنند و این باعث می‌شود تبادل اطلاعات به خوبی صورت گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.