به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار محمد اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله در گفت و گویی با اشاره به نبرد با متجاوزان عراقی در جنگ تحمیلی ؛ اظهار داشت:  ما در هشت سال جنگ دفاع کردیم.

 

وی افزود: بنی صدر نمی گذاشت وحدت خوبی بین ارتش و سپاه باشد بعد از فرار بنی صدر یک وحدت بسیار عالی بین نیروهای نظامی به وجود آمد . مردم کردستان در زمان جنگ رشادتهای فراوانی از خود نشان دادند.

 

سردار کوثری در پاسخ به این سوال که تلخ ترین خاطره شما از جنگ چیست ؛ گفت: تلخ ترین خاطره من از جنگ این بود که مردم غرب کشور آواره شدن و عده ای بی گناه شهید شدند .

 

وی با اشاره به جنایات داعش در منطقه عنوان داشت: تصاویر وحشتناکی که از داعش پخش می شود یک هدف بیشتر ندارد در افکار عمومی مسلمانان را اینگونه نشان دهند و عمل آنها حساب شده است. داعش و القاعده  دست پرورده آمریکا ، عربستان و اسرائیل است و این را با سند و مدرک می گوییم.

جانشین قرارگاه ثارالله درباره شهادت شهید حججی اظهار داشت: شهید حججی تربیت شده مکتب آقا امام حسین ( ع ) است .

وی درباره اینکه چرا به سوریه برای ماموریت مستشاری نرفت ؛ ادامه داد: نگذاشتند من به سوریه بروم و بماند که چه کسی اجازه نداد.

سردار کوثری در پایان با اشاره به امنیت ملی بالای جمهوری اسلامی ایران افزود: به دو دلیل کشور ما امن است ، مردم ولایت مدار و خود شخصیت رهبری.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.