گروه بین‌الملل: فرماندهی عملیات سامرا از پاکسازی کامل این شهر از افراد مسلح عضو داعش خبر داد. به گزارش «ایسنا» به دنبال حمله اعضای گروه «دولت اسلامی عراق و شام» موسوم به داعش به شهر سامرا در عراق، فرماندهی عملیات سامرا اعلام کرد نیروهای ارتش عراق توانستند پس از انجام اقدامات لازم، کنترل این شهر را به دست بگیرند و اعضای داعش را از شهر مذکور بیرون برانند. به گفته منابع امنیتی عراق اعضای داعش قصد یورش به مرقد حضرت امام هادی(ع) و حضرت امام حسن عسکری(ع) را داشتند که این عمل به گفته خالد الملا، رئیس گروه علمای عراق با هدف ایجاد فتنه و آشوب در میان اهل تسنن و تشیع بوده است.

همچنین به گفته منابع مذکور، افراد مسلح مرکز پلیسی را در جنوب سامرا هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن چند تن از افراد پلیس انجامید. به گفته برخی افسران امنیتی در فرماندهی عملیات استان صلاح‌الدین اعضای داعش با استفاده از خمپاره و سلاح مراکز فرماندهی پلیس در نزدیکی مرقد حضرت امام حسن عسکری (ع) را هدف قرار دادند. به گفته برخی از خبرگزاری‌ها این گروه تروریستی قصد داشت که با کنترل فرمانداری نیز کارکنان این سازمان را گروگان بگیرد که در عمل ناکام ماند.

از سوی دیگر صباح النعمان، سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم در عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی توانستند شهر سامرا را به طور کلی از اعضای داعش پاکسازی کنند و ۴۰ تن از اعضای این گروه را به هلاکت برسانند. افراد مسلح عضو داعش صبح روز پنج‌شنبه به شهر سامرا یورش بردند و کنترل پنج منطقه در این شهر را به دست گرفتند.