گروه بین‌الملل: رهبران دو حزب بزرگ مخالف دولت اردوغان اعلام کردند قصد ندارند در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در مردادماه آتی نامزد شوند. به گزارش «ایرنا» به نقل از شبکه تلویزیونی «ان تی وی»، «کمال کلیچداراوغلو» و «دولت باحچه‌لی» رهبران احزاب مخالف جمهوریخواه خلق و حرکت ملی ترکیه گفتند که نامزد ریاست جمهوری باید فردی باشد که فارغ از گرایش‌های شدید حزبی بتواند رئیس‌جمهوری همه اقشار مردم این کشور باشد. این در شرایطی است که حزب حاکم عدالت و توسعه درصدد است رجب طیب اردوغان رهبر این حزب را به عنوان نامزد خود در انتخابات معرفی کند.

کلیچدار اوغلو گفت: پیش‌تر نیز بر این موضوع تاکید کرده‌ام که سران احزاب سیاسی ترکیه نباید نامزد ریاست جمهوری شوند. وی افزود: بهتر است فردی که رئیس‌جمهوری ترکیه می‌شود، وابستگی شدید به جناح‌های سیاسی نداشته باشد. رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق اضافه کرد: رئیس‌جمهوری ترکیه باید رئیس‌جمهوری همه مردم این کشور باشد و هیچ‌کس نباید درباره بی‌طرفی وی نگرانی داشته باشد.

دولت باحچه‌لی نیز در یک کنفرانس خبری گفت: به همکارانم در حزب گفته‌ام که قصد ندارم نامزد ریاست‌جمهوری شوم. این در شرایطی است که این دو حزب پیش از این اعلام کرده بودند که قصد دارند از یک نامزد واحد حمایت کنند. انتخابات ریاست‌جمهوری در ترکیه روزنوزدهم مردادماه برگزار خواهد شد.