او البته در یک سفر از یونان به امارات رفته و پس از آن هم سفری به اردن داشته است. هنوز انگیزه سفر پدوک به خاورمیانه مشخص نیست. همچنین عامل تیراندازی خونبار شهر لاس‌وگاس پیش از حمله، مبلغ ۱۰۰ هزار دلار برای یک نفر در فیلیپین پول فرستاده است. گفته می‌شود این پول به‌حساب هم‌خانه‌اش که مدتی با وی زندگی می‌کرده، واریز شده است.

در راستای تحقیقات صورت گرفته هم یک منبع پلیس که نخواست نامش فاش شود به سی‌ان‌ان گفت وی در چند سفر تفریحی در بندرگاه‌های اسپانیا، ایتالیا، یونان، اردن و امارات توقف کرده است. منابع سی‌ان‌ان، اطلاعاتی درباره شرکت کشتیرانی مورد استفاده پدوک، نوع کشتی‌های کروز مورد استفاده، زمان این سفرها و دلایل آنها ارائه نکرده‌اند. اطلاعاتی که یک منبع آگاه به تحقیقات درباره پدوک در اختیار سی‌ان‌ان قرار داده حاکی است ماموران در خودروی وی که در نزدیکی هتل پارک شده بود، ۹۰ پوند مواد منفجره و دو چمدان حاوی ۲۰۰ گلوله کشف کرده‌اند.

روز دوشنبه اما جوزف لمباردو، رئیس پلیس کلارک کانتی گفت که هیچ مدرک مستدلی مبنی بر اینکه عامل کشتار لاس‌وگاس عضو گروه‌های شبه‌نظامی باشد، پیدا نشده است. این در شرایطی است که پلیس در خانه وی مقدار فراوانی اسلحه و فشنگ پیدا کرده است. در عین حال گروه خلافت خودخوانده اسلامی مدعی شده که پدوک سرباز خلافت بوده است اما در اعلامیه‌ای که این گروه خواند حتی نام وی را به‌کار نبرده اما تاکید شده است که وی چند ماه پیش به دین اسلام روی آورده بود.  اف‌بی‌آی اما می‌گوید در این تحقیقات مشخص شده است که پدوک هیچ ارتباطی با گروه‌های تروریستی بین‌المللی نداشته است. در تحقیقات مشخص شده است که پدوک ۶۴ ساله زمانی که در هتل حضور داشته است برای حضور در کازینو نیز ثبت‌نام کرده بود.  یک منبع ناشناس از پلیس کلارک کانتی نیز به آسوشیتدپرس گفته است واقعا مشخص نیست که وی عضو گروهی بوده یا نه اما درحال حاضر تمرکز پرونده روی سفر پدوک به خاورمیانه بوده است. بنا بر تحقیقات صورت گرفته وی با کشتی کروز ابتدا به اسپانیا، سپس ایتالیا، یونان، اردن و امارات متحده عربی رفته است.  انگیز پدوک که مرتکب مرگبارترین اقدام به تیراندازی در تاریخ مدرن آمریکا شده است هنوز به شکل یک راز سر به مهر باقی مانده است.

لمباردو می‌گوید: هنوز معلوم نیست که آیا او جزو گرگ‌های تنهایی است که به استخدام داعش در می‌آیند یا نه. زیرا ما هنوز نتوانسته‌ایم سیستم اعتقادی وی را کشف و تحلیل کنیم. در این تحقیقات مشخص شده است که پدوک میل عجیبی به اسلحه داشته است. کشف ده‌ها قبضه اسلحه از اتاق هتل و منزل نشان‌دهنده این امر است. به‌رغم اینکه از وی سابقه جنایی خاصی پیدا نشده بود اما پدر وی یک تبهکار بدنام فراری بوده که به دلیل سرقت از بانک تحت تعقیب بوده است. او دارای دو همسر بود که از هر دوی آنها جدا شده بود و در این اواخر مدتی با یک فیلیپینی زندگی می‌کرد.  کلینت وان زند، یکی از نیروهای سابق اف‌بی‌آی می‌گوید: ظاهرا پدوک دارای شخصیتی نبوده که دست به یک کشتار دسته‌جمعی بزند. همچنین او پیرتر از این بود که یک تیرانداز معمول به‌حساب‌ آید. این مامور سابق اف‌بی‌آی تصریح می‌کند که از بیماری روحی و روانی خاصی هم رنج نمی‌برده است. کلینت وان زند ادامه می‌دهد: مشکل من این است که او از هیچ یک نشانه‌های کلاسیک بهره نمی‌برده است که بتوان به آن استناد کرد و گفت او در مسیر خودکشی یا دگرکشی و جنایت بوده است. همزمان این مساله مطرح شده است که پدوک دارای برنامه بوده و از قبل هتل و اتاق موردنظر را برای حمله شناسایی کرده و همین امر به پیچیدگی مساله بیش از پیش می‌افزاید.