اسکای نیوز: یک دیپلمات آمریکایی اظهار کرد: یکی از مسوولان برجسته دولت آمریکا به نام جیسون گرین‌بلات روز دوشنبه این هفته برای دیدار و گفت‌وگو با برخی مسوولان اسرائیلی به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد و روز سه‌شنبه نیز در رام‌الله با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار خواهد کرد. گرین بلات پیش از آنکه در ژانویه گذشته به‌عنوان نماینده آمریکا در مذاکرات بین‌المللی انتخاب شود، در جریان تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا به‌عنوان مشاور حقوقی در کنار ترامپ و گروه تجاری‌اش کار می‌کرد.

ترامپ در گفت‌وگویی تلفنی با عباس به بررسی راه‌های پیشبرد روند تحقق صلح در منطقه خاورمیانه و توافق‌نامه‌ای جامع برای پایان دادن به اختلافات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی پرداخت. ترامپ در این تماس‌تلفنی تاکید کرد: معتقدم تحقق صلح امکان‌پذیر است و وقت آن رسیده که توافق‌نامه‌ای به امضا برسد. رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: این‌گونه توافق‌نامه‌ها نه فقط برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها صلح و امنیتی را که مستحق آن هستند، به ارمغان خواهد آورد، بلکه نتیجه نهایی‌اش در سراسر منطقه و جهان مثبت خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: چنین توافق‌نامه صلحی باید مستقیما میان دو طرف موردمذاکره قرار گیرد و آمریکا نیز برای تحقق هرگونه پیشرفتی به سمت هدف به شکلی جدی با تشکیلات فلسطین و اسرائیل همکاری خواهد کرد. ترامپ افزود: آمریکا نمی‌تواند راه‌حلی را به فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها تحمیل کند، همچنین هیچ‌یک از دو طرف نیز نمی‌توانند طرف مقابل را مجبور به هیچ‌گونه توافقی کنند. رئیس‌جمهوری آمریکا از عباس برای برگزاری نشستی در کاخ سفید در آینده‌ای نزدیک دعوت کرد.