دنیای اقتصاد- نیما صبوری: در کنار افزایش شتاب قیمت مسکن در لندن، پایتخت انگلیس، هنوز شهرهایی در این قاره وجود دارند که از لحاظ هزینه‌های معیشت برای زندگی مناسب هستند. اگر شما در اروپا دنبال جایی ارزان با چشم‌انداز شغلی مناسب هستید، برخی شهرها را می‌توانید بیابید که در کنار ارزان بودن، استانداردهای زندگی مناسبی دارند. سطح دستمزدها در مناطق مختلف اروپا متفاوت است، اما همیشه پرداخت‌های بالاتر معادل استانداردهای زندگی بهتر نیست. براساس گزارش «گلس‌دور» که در آن شهرهایی با بالاترین استاندارد زندگی در اروپا معرفی شده‌اند، برخی شهرهای اروپایی وجود دارند که در کنار دستمزدهای پایین‌، هزینه‌های زندگی نیز در آنها بسیار پایین است. «دنیای اقتصاد» که در گزارش ماه قبل خود به نقل از «بیزینس اینسایدر» گران‌ترین شهرهای اروپا را معرفی کرده بود، در این گزارش ۷شهر ارزان اروپا را معرفی خواهد کرد:

7- بارسلونا، اسپانیا: هفتمین شهر پرجمعیت اتحادیه اروپا سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران و دانشمندان از سراسر جهان است. با این حال هزینه‌های زندگی در این شهر نسبت به سطح دستمزدها، پایین است.

6- لیسبون، پرتغال: براساس گزارش «گلس‌دور» میانگین دستمزد اسمی در پرتغال حدود ۵/ ۱۷ هزار دلار است. اما هزینه‌های زندگی پایین منطقه‌ای در این کشور باعث شده است تا ساکنان شهر لیسبون برای زندگی کردن زیاد مجبور نباشند حساب‌های خود را خالی کنند.

5- آتن، یونان: اگرچه پایتخت یونان با بحران نرخ بیکاری بالا و ورود زیاد پناهندگان روبه‌رو بوده است، اما اگر در این شهر شغل داشته باشید، آتن مکان ارزانی برای زندگی است.

4- تالین، استونی: سطح دستمزدها در پایتخت اقتصادی و سیاسی استونی در شرایط خوبی قرار دارد. با این حال هزینه‌های زندگی در این شهر به‌طور باورنکردنی پایین است.

3- تسالونیکی، یونان: شهر ساحلی تسالونیکی که دومین شهر بزرگ یونان است، به‌واسطه مرکز حمل‌ونقل بودن توانسته فرصت‌های شغلی فراوانی ایجاد کند. همچنین موزه‌ها و بناهای تاریخی این شهر آن را به نقاط گردشگری مهم تبدیل کرده است.

2- پورتو، پرتغال: به گزارش «گلس‌دور»، هزینه‌های زندگی در دومین شهر بزرگ پرتغال، ۷۰ درصد کمتر از زندگی در شهر نیویورک است.

1-تارتو، استونی: شهر زیبای تارتو که دومین شهر بزرگ استونی است، به‌دلیل قرار گرفتن دانشگاه قدیمی و مشهور تارتو در آن به پایتخت دانش این کشور معروف شده است.