رویترز: مقام‌های عراقی و آمریکایی روز جمعه اعلام کردند که گزارش تلویزیون عراق مبنی بر زخمی شدن رهبر داعش در حملات هوایی را نمی‌توانند تایید کنند.

سرهنگ «کریس گارور» یکی از سخنگویان نیروهای ائتلاف ضدداعش، در ایمیلی اعلام کرد که «در این زمان نمی‌تواند چیزی را تایید کند.» به گزارش خبرگزاری رویترز، «برت مک گورک» نماینده آمریکا در ائتلاف، روز جمعه در کاخ سفید اعلام کرد: هیچ دلیلی وجود ندارد که بگوییم البغدادی مرده «هرچند از سال گذشته تا کنون چیزی از او نشنیده‌ایم.» او افزود: «تصور ما این است که وی هنوز زنده است.»

مقام‌های امنیتی عرب و کرد در شمال عراق نیز اعلام کردند که نمی‌توانند این گزارش‌ها را تایید کنند. السومریه نیوز به نقل از یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد که ابوبکر بغدادی و چند تن دیگر از سرکردگان داعش در حملات ائتلاف تحت امر آمریکا در مرزهای عراق و سوریه زخمی شده‌اند. این منبع گفت که جنگنده‌های ائتلاف، پایگاهی را که مقر فرماندهی داعش در نوار مرزی میان عراق و سوریه در شهر ربیعه (۶۵ کیلومتری غرب نینوا)، بود، بمباران کردند. وی افزود: «اخبار رسیده بر این امر اشاره دارد که ابوبکر بغدادی، سرکرده اصلی داعش و تعدادی از رهبران این گروه که در داخل این مقر جمع شده بودند، زخمی شده اند.» به گزارش خبرگزاری رویترز، این منبع که خواست نامش فاش نشود، عنوان کرد که این حمله براساس اطلاعات دقیقی صورت گرفت که نیروهای نفوذی داده بودند. این نیروها اطلاع داده بودند که ابوبکر بغدادی و دیگر رهبران داعش از سوریه با کاروانی از خودرو وارد عراق شده‌اند.