گروه خودرو: مدیرعامل ایران خودرو در حالی بارها از عملکرد رنوپارس (تامین‌کننده قطعات محصولات رنو در ایران) انتقاد کرده که گویا این شرکت (ایران خودرو) قصد دارد به نوعی رقیبی برای رنوپارس تشکیل دهد. ایران خودرو و پژو که ماه هاست مذاکرات خود را برای همکاری دوباره آغاز کرده‌اند، تا به امروز بر سر مسائل مهمی ازجمله «صادرات» و «سرمایه‌گذاری در ایران»، به توافق رسیده‌اند و این در شرایطی است که «تولید خودرو روی پلت‌فرم مشترک» نیز یکی دیگر از توافقات دو طرف به شمار می‌رود.

آن‌طور که هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو می‌گوید، قرار است مرکز تحقیقات مشترک میان این شرکت و پژو، در ایران تاسیس شود و بر این اساس، پروژه پلت‌فرم مشترک میان این دو خودروساز شکل خواهد گرفت.

یکه زارع حتی این را هم می‌گوید که ایران خودرو و پژو به دنبال تاسیس شرکتی مشترک هستند تا به واسطه آن، برنامه‌های مشارکتی خود را پیش ببرند. هرچند مدیرعامل ایران خودرو هم‌اکنون از منتقدان رنوپارس به حساب می‌آید، اما به نظر می‌رسد قصد دارد به نوعی رقیب این شرکت را در ایران تشکیل دهد، منتها با شکل و شمایلی دیگر و روش کاری متفاوت.

از نظر ایران خودرویی ها، رنوپارس عملا نتوانسته به تعهدات خود در قبال تامین قطعات تندر-۹۰ به خوبی عمل کند و افت تولید این خودرو طی هفته‌های اخیر نیز به همین دلیل است.

حالا باید منتظر ماند و دید سرانجام مذاکرات پژو و ایران خودرو به کجا خواهد کشید و آیا شرکت مشترک‌شان می‌تواند رنو و رنوپارس را تحت‌تاثیر خود قرار دهد.

از آنجاکه نام «رنوپارس» از دو کلمه «رنو» و «پارس» تشکیل شده و بیانگر همکاری مشترک این خودروساز فرانسوی با صنعت خودرو ایران است، بعید نیست شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو نیز «پژوپارس» نام‌گذاری شود.