سایپا نیوز: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از بهبود شرایط و قیمت سهام سایپا در دو سال آینده خبر داد و گفت: با توجه به روند رو به رشد کنونی یقینا در آینده نزدیک شاهد بهبود وضعیت سهام سایپا خواهیم بود. سعید مدنی در جریان برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده شرکت سایپا با اشاره به شرایط سال گذشته صنعت خودرو اظهار کرد: سه ماهه نخست سال گذشته به دلیل مشکلات قیمت‌گذاری و سوء‌مدیریت‌های داخلی برای صنعت خودرو بسیار بحرانی سپری شد، اما در ادامه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و بهبود فضای عمومی کشور توانستیم تا حدود زیادی از بحران خارج شویم. وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۲ هزار دستگاه خودرو در سایپا تولید می‌شود که با توجه به بهبود شرایط و روند رو به رشد تولید پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال بتوانیم این عدد را به بیش از ۲ هزار و سیصد دستگاه برسانیم.

مدنی در ادامه در خصوص قیمت‌گذاری خودروهای داخلی و مشکلات ناشی از آن تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد از سال ۸۰ تا ۹۳ میانگین افزایش قیمت کالاهای اساسی در کشور بین ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ درصد بوده، اما در همین زمان قیمت خودرو کمتر از ۲/۲ برابر افزایش یافته که اگر این رقم را به‌صورت شاخص موثر محاسبه کنیم قیمت خودروهای سایپا در حدود ۸/۱ برابر شده است.

مدنی خاطرنشان کرد: قرارداد طراحی پلت‌فرم خودرو با شرکت معتبر TJI، آماده‌سازی خط تولید خودرو ساندرو(B۹۰) و یک خودرو از شرکت برلیانس در پارس‌خودرو، تولید خودرو آریو(S۳۰۰) در بن رو به همراه آماده‌سازی جهت سرمایه‌گذاری شرکت چانگان در سایپاکاشان و تولید دو خودرو eado و cs۳۵ از دیگر اقداماتی است که تاکنون انجام شده و در مراحل نهایی قرار دارد. مدنی تاکید کرد: بیشترین دغدغه ما در حوزه مالی و اقتصادی بوده و در این حوزه توانستیم ۱۲ شرکت را منحل، ادغام یا مسکوت کنیم؛ ضمن اینکه تلاش می‌کنیم با توجه به بالا رفتن بهره تسهیلات بانکی، سطح تسهیلات را در وضعیت فعلی نگه داریم.