گروه خودرو- «قیمت‌گذاری با ارز آزاد منتفی است»؛ این جمله، خلاصه نتیجه جلسه 2 هفته قبل شورای رقابت است، جلسه‌ای که قرار بود با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با شیوه قیمت‌گذاری خودرو برگزار شود اما وزیر در آن حضور نیافت.
هرچند قرار بود در جلسه یاد شده بر اساس تاکید وزیر بر حذف هرگونه ارز دولتی از صنعت خودرو، روی قیمت‌گذاری بر اساس ارز آزاد بحث شود اما رییس شورای رقابت با این استدلال که خودروسازان طی سال 91 از ارز مبادله‌ای و حتی ارز مرجع نیز استفاده کرده‌اند، قیمت‌گذاری بر اساس ارز آزاد را منتفی اعلام کرد.
حالا اما معاون امور صنایع وزیر صنعت پس از گذشت دو هفته از این موضع شورای رقابت، از منتفی نبودن قیمت‌گذاری خودرو بر اساس ارز آزاد خبر می‌دهد. محسن صالحی نیا گفته که شورای رقابت براساس اطلاعات ارسالی خودروسازان دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو را تعیین خواهد کرد به نحوی که تعیین این دستورالعمل براساس ارز آزاد، هنوز منتفی نشده است.
این گفته صالحی‌نیا در حالی است که جمشید پژویان رییس شورای رقابت همواره بر شفاف نبودن اطلاعات ارسالی توسط خودروسازان تاکید کرده است. وی پیش‌تر در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» در رابطه با نحوه مطلع شدن شورای رقابت از نوع ارز مصرفی خودروسازان، گفته بود که ما بر اساس اطلاعات بانک مرکزی، متوجه شدیم خودروسازان در سال ۹۱ علاوه بر ارز مبادله‌ای از ارز مرجع نیز استفاده کرده‌اند.با این حال، به عقیده معاون وزیر صنعت، خودروسازان اطلاعات کامل فعالیت و نوع ارز مورد استفاده خود را به شورای رقابت ارسال کرده‌اند و بر همین اساس شورا با کار کارشناسی دقیق در نهایت دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو را تعیین خواهد کرد.
به نظر می‌رسد اظهارات صالحی نیا بیانگر اختلاف نظری است که میان شورای رقابت و وزارت صنعت وجود دارد و باید دید تکلیف قیمت‌گذاری خودرو در نهایت چه زمانی مشخص خواهد شد.