مصطفی میرسلیم در نشست خبری این همایش اظهار کرد: مهم‌ترین اصل این همایش مربوط به مصرف سوخت، کیفیت سوخت و آلودگی هوا است و برای رفع این معضلات باید اقدامات فنی در تولید خودرو داشت.

وی با بیان اینکه سرمنشا ٨٠ درصد آلایندگی‌ها، خودرو است، گفت: ایران دارای مزیت‌های خاص خدادادی است و باید از این مزیت‌ها همچون گاز طبیعی استفاده شود؛ زیرا گاز طبیعی کاهش تولید co۲ را به همراه دارد. وی با اشاره به کیفیت بنزین در کشور خاطرنشان کرد: برای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا نیاز است تا در کنار ارتقای فنی خودروها کیفیت سوخت خروجی از پالایشگاه‌ها نیز افزایش یابد. میرسلیم گفت: رعایت استاندارد آلایندگی و سوخت یورو ۵ مستلزم طراحی و تولید موتورهای باکیفیت و سوخت باکیفیت در کشور است. رئیس این همایش تاکید کرد: در حال حاضر استاندارد محصولات و سوخت کشور بر پایه استاندارد یورو ۴ است و باید در آینده به استاندارد یورو۵ دست یابیم.

او گفت: در حال حاضر امکان پاسخگویی به استانداردهای یورو ۴، ۵ و ۶ وجود ندارد و برای پاسخگویی به این مهم باید کیفیت تولید خودرو و قطعات ارتقا یابد که با دستگاه‌های تولیدی فعلی که از ۴٠ سال پیش در کارخانه‌های کشور وجود دارد، امکان‌پذیر نیست.