گروه بنگاه‌ها: طی مراسمی با حضور مدیران شرکت دایملر آلمان، میتسوبیشی فوسوی ژاپن و مایان فولاد ایران در اولین روز از نمایشگاه خودروی تهران از نخستین کامیون‌های فوسو در ایران رونمایی شد.

علی جعفری، مدیرعامل شرکت مایان فولاد در این مراسم که در شهر آفتاب برگزار شد، گفت: شرکت ما برای سال‌های متمادی به همراه کوگل آلمان در روند بهبود بخشیدن به حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل نقش‌آفرینی کرده است و امروز نیز به‌عنوان نماینده رسمی میتسوبیشی‌فوسو با معرفی و رونمایی از محصولات آن، گام دیگری را در این راستا برمی‌داریم.

جعفری افزود: این برند ازسوی میتسوبیشی ژاپن بنیان‌گذاری شده ولی بعد حدود ۹۰ درصد از سهام آن توسط دایملر بنز آلمان خریداری و اکنون زیرمجموعه دایملر محسوب می‌شود. مجید مدنی، رئیس سازمان فروش شرکت مایان نیز در این مراسم گفت: محصولات فوسو در شرایط مختلف آب و هوایی در ایران بارها آزمایش شده و کامیون‌ها در شرایط پربار بیش از ۵۰‌هزار کیلومتر از مناطق کشور را طی کرده و قطعات آن مطابق با شرایط ایران بهینه‌سازی شده است.

مدنی افزود: فوسو علاوه بر تولید کامیون و کامیونت از ۵/ ۳ تن تا ۱۰۰ تن، محصولاتی نظیر مینی‌بوس و اتوبوس نیز دارد، ولی فاز اول را با محصولات سبک ۵ تن، ۶ تن و ۸ تن آغاز کرده‌ایم. وی درباره مقایسه فوسو با دیگر محصولات موجود در بازار گفت: گنجایش مخزن سوخت این کامیون ۷۰ لیتر بیشتر و وزن آن ۴۰۰ کیلوگرم سبک‌تر است که ویژگی مهمی محسوب می‌شود. مدنی با اشاره به استقبال از این برند گفت: اکنون ۵ نمایندگی در شهرهای بزرگ ایجاد شده که برای سال آینده به ۱۸ نمایندگی ارتقا می‌یابد.