گروه خبر: «عامل اسید پاشی اصفهان هنوز بازداشت نشده است.» اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی روز گذشته با اعلام این خبر همچنین از ۳۸۰ مورد اسید پاشی در سال‌جاری در کشور خبر داد. روز سه‌شنبه نیز شهیندخت مولاوردی معاون امور خانواده و زنان ریاست‌جمهوری نیز اعلام کرده بود هنوز سرنخی در مورد عامل اسیدپاشی‌های اصفهان به دست نیامده است. این در حالی است که بیش از یک ماه از حادثه اسید پاشی در اصفهان می‌گذرد و دونفر از قربانیان این حادثه در بیمارستان بستری هستند. پرونده اسید پاشی طی ماه گذشته با اسیدپاشی روی صورت یک خانم جوان اصفهانی در افکار عمومی مطرح شد که به‌دنبال گزارش این رخداد به حسن روحانی رئیس‌جمهوری، پیگیری موضوع به سه وزارتخانه کشور، اطلاعات و دادگستری محول شد.

به هر حال روز گذشته سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ۳۸۰ مورد اسید پاشی در کشور طی سال‌جاری گفت: در این آمار علاوه‌بر افراد، اسیدپاشی روی خودروها و اشیا نیز لحاظ شده است. اقداماتی که برخی از روی حسادت، کینه و... انجام می‌دهند که اغلب متخلفان نیز دستگیر می‌شوند. به گزارش «ایسنا»، وی با بیان اینکه تمام این حوادث خطرناک نیست، خاطرنشان کرد: برخی نیز روی خودروها روغن ترمز، جوهر نمک و... می‌پاشند.

احمدی‌مقدم همچنین درباره چرایی عدم انتشار تصویر چهره‌نگاری شده از عامل اسیدپاشی در رسانه‌ها نیز گفت: در این خصوص قاضی باید نظر بدهد و شاید تصویر چهره نگاری به حدی نبوده که در رسانه‌ها منتشر شود اما به هر حال مرجع انتشار آن ناجا نیست.

در همین حال حسینعلی امیری، قائم مقام وزارت کشور نیز دیروز با حضور در غرفه «ایرنا» در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مورد حوادث اسید پاشی روی زنان در اصفهان گفت: معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور، دستگاه قضایی و امنیتی و نیز دستگاه‌های امنیتی اصفهان به شکل ویژه پیگیر پرونده اسید پاشی هستند اما هنوز سرنخی پیدا نشده است. به گزارش «ایرنا»، وی در پاسخ به این پرسش که آیا مظنونان حادثه اسید پاشی اصفهان همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند، اظهار کرد: بررسی‌ها درباره مظنونان ادامه دارد چرا که هنوز به قطعیت کامل درباره مجرمان نرسیده‌ایم.