ایرنا: محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه در تماس تلفنی با رمضان عبدالله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به بررسی آخرین تحولات غزه پرداخت. «مرضیه افخم» سخنگوی وزارت خارجه گفت که این گفت‌وگوی تلفنی سه‌شنبه شب و در راستای تحولات اخیر در غزه و تداوم حملات جنایتکارانه رژیم اشغالگر صهیونیستی صورت گرفته است. بر اساس بیانیه دفتر سیاسی جنبش حماس، ظریف در این تماس تلفنی مراتب حمایت تهران از مقاومت و ملت فلسطین و پایداری آن در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی را اعلام و از عملکرد مقاومت در جریان این تجاوز تمجید کرد. خالد مشعل نیز ضمن قدردانی از موضع جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که ملت فلسطین به دفاع از خود در برابر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و در بالاترین سطوح ثبات و پایداری قرار دارد. رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: «ملت فلسطین عزم خود برای مقابله با تجاوزات رژیم اشغالگر قدس و لغو محاصره باریکه غزه و درنهایت تحقق پیروزی را جزم کرده است.»

حسین صادقی سفیر ایران در عربستان شد

در خبری دیگر، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز در نشست هفتگی با خبرنگاران از انتصاب «حسین صادقی» به‌عنوان سفیر جدید ایران در ریاض خبر داد.

حسین صادقی که جایگزین سیدمحمدجواد رسولی محلاتی شده است، سابقه سفارت در ریاض، کویت و ابوظبی را در کارنامه کاری خود دارد. صادقی سه دوره نیز مدیرکل خلیج‌فارس وزارت امور خارجه بوده و قبل از انتصاب به سمت جدید، مشاور وزیر خارجه بوده است.