ایسنا: ۱۶ نماینده مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر کشور را در اعتراض به نحوه عملکرد رحمانی فضلی امضا کردند. علی ایرانپور نماینده مجلس با اعلام این خبر گفت: عمل نکردن به وعده‌ها و برنامه‌ها، به‌کارگیری گسترده بازنشستگان در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و توجه نکردن به جوانان و نیروهای تحصیلکرده و همچنین انتصاب‌های غیراصولی، توجه کمتر به شایسته‌سالاری و به‌کارگیری افراد متعهد و توانمند در مجموعه وزارت کشور از جمله محورهای این استیضاح اعلام شده است.

به‌گفته ایرانپور، توقف غیرقانونی تقسیمات کشوری، افزایش بدحجابی و افزایش ماهواره‌ها در سطح کشور، افزایش ناامنی در مرزها از جمله گروگانگیری مرزبانان ایران در سیستان و بلوچستان، ورود غیرقانونی اتباع خارجی به داخل کشور و بروز معضلات و ناامنی‌ها و همچنین ناتوانی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و افزایش توزیع و قاچاق مواد،‌ از دیگر دلایل نمایندگان برای استیضاح وزیر کشور عنوان شده است.

نماینده مردم مبارکه همچنین گفت که دو گروه دیگر از نمایندگان نیز به‌صورت جداگانه در پی جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر کشور هستند و احتمالا روز یکشنبه این سه استیضاح با یکدیگر تجمیع خواهد شد.