خبر آنلاین - علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی پنج‌شنبه، در دیدار دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و سراسری و نمایندگان انجمن‌های اسلامی به مناسبت روز دانشجو به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و ضمن تبریک روز دانشجو گفت: «بهتر بود که به مناسبت این روز، من در دانشگاه‌های شما حاضر می‌شدم؛ اما به خاطر ملاحظاتی که وجود دارد و اینکه نمی‌خواهیم بهانه‌ای به وجود بیاید که بخواهند در مقابل همین رفتار آرام شما هم صف‌آرایی کنند، ترجیح دادم که در مجمع امروز را کنار شما باشم.» رییس مجمع تشخیص نظام همچنین با اشاره به فضای امید به آینده در جامعه افزود: «اتفاق امروز محصول بیداری خود جامعه است. بسیاری فکر می‌کردند ملت با آن شعارها و پول‌هایی که مثلا در جیبشان گذاشته می‌شود فریب می‌خورند. اینکه پول خود مردم را از آنها بگیرند و بخشی از آن را دوباره به آنها بدهند این را راهی برای عوام‌فریبی کرده بودند؛ اما بعد دیده شد که اکثریت مردم فریب نخوردند.»

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به ۱۰۰روز دولت روحانی و مذاکرات ژنو گفت: «از بهترین اتفاقات این مذاکرات می‌توان کم کردن شری دانست که بر سر مردم ایران سایه افکنده بود. البته در این رابطه نمی‌توان بازپس‌گیری بخشی از اموال ایران را نیز نادیده گرفت.»

او در ادامه با اشاره به سخنانی که از سوی بعضی نهادها و اشخاص راجع به مذاکرات هسته‌ای گفته می‌شود افزود: «من باید با قاطعیت بگویم هیچ امتیازی از ما گرفته نشد. آنها هم امتیازات چندانی فعلا نداده‌اند، اما نباید از یاد ببریم که اتفاق بسیار خوبی در گسترش مناسبات ایران و جهان روی داده است.» ‌هاشمی با اشاره به بعضی کارشکنی‌ها گفت: «بعضی می‌خواهند این بازی را به هم بزنند؛ اما باید بدانند مردم به آنها اجازه چنین کاری نخواهند داد. اگر رهبری در کنار تیم مذاکرات نبود و از آن حمایت نمی‌کرد، آنگاه افراطی‌ها اجازه عمل به تیم مذاکرات هسته‌ای را نمی‌دادند.»

در انتهای صحبت‌های رییس مجمع تشخیص نظام، دانشجویان به موضوع حصر و محدودیت‌ها اشاره کردند و خواستار پایان این وضعیت شدند که هاشمی ابراز امیدواری کرد این «بحران» پایان یابد.