فارس- شیمون پرز ضمن انتقاد از مواضع مقام‌های رژیم صهیونیستی در خصوص گفت‌وگوی تلفنی باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا و حسن روحانی رییس‌جمهور ایران، گفت، اظهارات مقام‌های اسرائیلی بیش از حد متکبرانه بوده است. اظهارات شیمون پرز تنها چند ساعت پس از سفر بنیامین نتانیاهو به واشنگتن برای دیدار و گفت‌وگو با باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا در خصوص ایران بیان شده است.

پرز به رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت: شما می توانید با آمریکایی‌ها موافق یا مخالف باشید، ولی من این نوع لحن متکبرانه را دوست ندارم. افراد دیگر نیز درک و هوش برای فکر کردن دارند، نه فقط ما. ما باید با آنان صحبت کنیم و سعی داشته باشیم تا بر آنان تاثیرگذار باشیم. تحولات جدید در روابط تهران و واشنگتن باعث ایجاد نگرانی در میان مسوولان رژیم صهیونیستی و رهبران کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج‌فارس شده است.

روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» در شماره دیروز خود نوشت که با توجه به تحولات جدید و احتمال بهبود روابط ایران و آمریکا، اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج‌فارس تلاش می‌کنند به هم نزدیک شوند. این روزنامه افزود که دیپلمات‌های بلندپایه اسرائیلی و همتاهای اردنی و دیپلمات‌های حوزه خلیج‌فارس در حاشیه شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با هم دیدار کردند.