دنیای اقتصاد- مرکز پژوهش‌های مجلس بولتن بررسی رخدادهای پارلمانی تعدادی از کشورهای جهان را منتشر کرد.

دفتر مطالعات سیاسی این مرکز در قالب بولتنی، رخدادهای پارلمانی آمریکا، انگلیس، اندونزی، ایرلندجنوبی، پارلمان‌اروپا، دانمارک، فرانسه، قزاقستان، کره شمالی، مصر و هند را بررسی کرد. براساس این گزارش، مداخله آمریکا در امور داخلی‌ لبنان، مداخله سناتورهای زن آمریکایی در امور ایران، همکاری‌های دفاعی آمریکا و رژیم صهیونیستی و استیضاح رییس‌جمهوری اندونزی توسط مجلس‌این کشور به‌خاطر رای مثبت‌به قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت از جمله مهم‌ترین رویدادها و دستور کارهای اخیر مجالس منطقه و جهان بوده‌اند.

مرکزپژوهش‌ها در این بولتن، ‌هشت اقدام مرتبط با ایران و منطقه خاورمیانه مجلس نمایندگان آمریکا، دو تصمیم مجلس عوام انگلیس و برخی از مصوبات و اقدامات دیگر مجالس را ارزیابی کرده است.

بخش‌دیگری از این بولتن به تحلیل و ارزیابی انتخابات اخیرمجلس الجزایر، تصویب‌ بودجه ادامه ‌اشغال عراق توسط مجلس‌ نمایندگان آمریکا و انتخابات آینده پارلمانی در فرانسه اختصاص یافته است.

این گزارش همچنین با اشاره به دیدار وزیر امنیت داخلی ایالات متحده با اعضای کمیته مدنی پارلمان اروپا خاطرنشان‌کرده است‌ که آمریکا به بهانه وجود نوعی تهدید ایدئولوژیک خواستار دریافت ۳۴گونه اطلاعات درباره مسافرانی شده که از هر نقطه اروپا عازم آمریکا می‌شوند که این اقدام غیرقانونی با انتقاد اروپاییان مواجه شده است.