وزیر اطلاعات: حوزه باید بگوید بانکداری ما نیازمند چه تحولی است

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، در بازدید از بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، خواستار کاربردی کردن مباحث قرآن در جامعه از سوی حوزویان شد. حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی، عصر پنج شنبه ضمن حضور در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان این که یکی از اموری که نیاز جدی جامعه امروز ماست، کاربردی کردن مباحث قرآنی است، ابراز داشت: من به عنوان یکی از مسوولان اجرایی کشور که از خود حوزه به دستگاه اجرایی آمدم این نیاز را احساس می‌کنم که مباحث قرآن را کاربردی کنیم.

وی افزود: مقوله ای مانند حجاب یا ربا اکنون یکی از مباحث جدی و اصلی است یا مباحث اقتصادی که بالای ۸۰ درصد زندگی و معیشت مردم را تشکیل می‌دهد؛ اما ما نتوانسته‌ایم اینها را کاربردی کنیم.

مصلحی ادامه داد: این مباحث باید به حوزه بیاید که پایگاه اصلی انقلاب اسلامی است. وزیر اطلاعات افزود: این حوزه است که باید بگوید در بانکداری امروز ما چه تحولی باید ایجاد شود.

مصلحی با بیان این که بانکداری فعلی مبنایش سرمایه داری است، گفت: این وظیفه حوزه و حوزویان است که بانکداری که مبنایش بر اساس اسلام و قرآن است را استخراج کنند؛ البته دست حوزه در این زمینه پر است فقط باید موضوعات را کاربردی کند.