علی عسگری، یکی از امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر بازرگانی در واکنش به اظهار نظر معاون اول رییس جمهور مبنی بر اینکه طرح استیضاح وزیر بازرگانی غیر علمی است، گفت: آقای داوودی به عنوان یک اقتصاددان در روز استیضاح میرکاظمی به نیابت از او در مجلس حاضر شود و بگوید در این سال‌ها چه روش‌های علمی و عالمانه‌ای به کار گرفته شده که اینگونه گرانی صدای مردم را درآورده است! نماینده مردم مشهد در مجلس در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری عصر ایران گفت: داوودی می گوید من اقتصاددان هستم و احمدی نژاد هم می‌گوید: من مهندس هستم و کارها را مهندسی می‌کنم، بنابراین تحلیل علمی و عالمانه این است که اقتصاددانی و مهندسی این آقایان به گرانی منجر شده و وزیر بازرگانی به تنهایی مقصر نیست.وی افزود: با این حال، مجلس نخواست احمدی نژاد را استیضاح کند و به داوودی هم که کسی نمی تواند بگوید کارش علمی است یا غیرعلمی؛ به همین دلیل، تصمیم بر این شد که آقای میرکاظمی به عنوان نماینده دولت در مجلس حاضر شود و درباره گرانی توضیح دهد.نماینده مردم مشهد در مجلس اضافه کرد: ما نتوانستیم از آقای داوودی سوال کنیم؛ چرا به نمایندگان ملت توهین کرده و گفته «استیضاح آنها غیرعلمی است»؛ اما اگر خود ایشان مصلحت دیدند ،بیایند در مجلس با روش علمی و عالمانه، علل بروز گرانی را توضیح دهند و راه‌های کنترل آن را هم بیان کنند.

وی همچنین در گفت‌وگو با پایگاه خبری آفتاب گفت: هیات رییسه مجلس به همراه دولت تلاش ویژه‌ای را برای پس گرفتن امضاهای استیضاح وزیر بازرگانی انجام می‌دهند.

علی عسگری افزود: دیروز در دفتر آقای ابوترابی، نایب رییس مجلس یک جلسه ویژه تشکیل شده و از تمامی نمایندگانی که استیضاح را امضا کرده‌اند دعوت شد که در این جلسه حضور داشته باشند، اما نیمی از افراد استیضاح کننده حاضر به شرکت در این جلسه نشدند. نماینده مشهد اظهار کرد: خبردار شدم که آقای آرین‌منش که یکی از امضا‌کنندگان استیضاح بود با فشار دولت امضایش را پس گرفته است، اما هنوز امضاهای استیضاح دارای حدنصاب است.

وی خاطرنشان کرد: استیضاح حق طبیعی نمایندگان است و نباید دستگاه‌ها با فشار سعی کنند که نمایندگان را از انجام استیضاح منصرف کنند.

الیاس نادران، از دیگر طراحان استیضاح وزیر بازرگانی نیز گفت: ‌ این استیضاح با جدیت در مجلس در حال پیگیری است.

نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به شایعاتی پیرامون پس گرفتن امضاهای استیضاح مسعود میرکاظمی گفت: استیضاح ایشان جدی است و هر امضایی که پس گرفته شود، ۱۰ امضای جدید به آن اضافه خواهد شد.

وی افزود: اینجانب امضای خود را پس نگرفتم.