اهرام ثلاثه به کیهان کلهر احترام می‌گذارد

«کیهان کلهر»، آهنگساز و نوازنده کمانچه، در فستیوال «المورد» مصر به اجرای قطعات موسیقی می‌پردازد. به گزارش فارس، «کیهان کلهر»، آهنگساز و نوازنده کمانچه که در روزهای گذشته در فستیوال «المورد» شهر بیروت لبنان به اجرای برنامه پرداخت، به قاهره می‌رود تا در بخش مصر همین فستیوال قطعاتی را اجرا کند.

«کلهر» به زودی آلبومی از آثار جدیدش را که به همراه گروه جاده ابریشم ضبط کرده به بازار موسیقی ایران عرضه می‌کند. در این آلبوم که هم‌اکنون در مرحله صدور مجوز قرار دارد، قطعه «شهر خاموش» را که «کلهر» برای کودکان حلبچه ساخته به چشم می‌خورد.

این نوازنده کمانچه در ماه گذشته بیش از ۱۰ کنسرت را در نقاط مختلف جهان برگزار کرده است. وی در آمریکا همراه با ارکستر سمفونیک شیکاگو قطعات موسیقی فیلم «جوانی بدون جوانی» به کارگردانی «فرانسیس فورد کاپولا» را به آهنگسازی «گلی گف» آهنگساز آرژانتینی به صحنه برد. او در این کنسرت علاوه بر این که گروه را همراهی می‌کرد، در بخش‌هایی هم به اجرای تکنوازی سوئیت معروف این موسیقی فیلم پرداخت. پس از آن در دانشگاه «ییل» آمریکا قطعاتی را به صورت تکنوازی کمانچه اجرا کرد و بعد به ژاپن سفر کرد تا همراه با گروه موسیقی «جاده ابریشم» و «یویوما» نوازنده ویولن قطعاتی را به صحنه ببرد.