رییس مجلس امت کویت گفت که کویت برای برقراری روابط ممتاز و حسنه با ایران تلاش می‌کند، زیرا این به نفع ما است که همسایه‌ای مقتدر داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، روح‌الله قهرمانی چابک سفیر کشورمان در کویت روز پنج‌شنبه با جاسم الخرافی، رییس مجلس امت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. قهرمانی در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان و ابلاغ سلام گرم علی لاریجانی به جاسم الخرافی، رییس مجلس امت کویت، از حمایت و تلاش‌های نمایندگان پارلمان کویت به ویژه ریاست مجلس در تقویت روابط دوجانبه و گسترش هماهنگی و همکاری پارلمانی در اجلاس منطقه‌ای و بین‌المللی تشکر و قدردانی کرد.

او در این دیدار خواهان گسترش ارتباطات مردمی توسط گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور و تلاش برای استفاده از ظرفیت مجالس شورای اسلامی و امت در موضع‌گیری نسبت به مسائل مورد توجه جهان اسلام از جمله مسائل فلسطین، لبنان و عراق شد. رییس مجلس امت کویت نیز در این دیدار گفت: روابط پارلمانی مهم‌ترین عامل پیوند دهنده ملت‌ها است و کویت برای برقراری روابط ممتاز و حسنه با ایران تلاش می‌کند، زیرا این به نفع ماست که همسایه‌ای مقتدر داشته باشیم. وی افزود: بارها بر اهمیت دید و بازدید مسوولان دو کشور تاکید و به دولتمردان توصیه کرده‌ام که همکاری صمیمانه‌ای با همتایان ایرانی داشته باشند، کمیسیون دوستی پارلمانی دو کشور باید نشست‌های منظم و دوره‌ای داشته باشد تا با ‌نظرها و مواضع یکدیگر آشنا شویم و دیدگاه مشترکی در محافل بین‌المللی داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور در سطح مطلوب و دلخواهی نیست و باید بکوشیم پیوندهای تجاری و داد و ستد دو کشور گره بخورد، زیرا پیوند منافع اقتصادی بسترساز روابط مستحکم سیاسی است.