حسن روحانی در این گفت‌وگوی یک ساعته که رضا رشیدپور مجری آن بود، بیشتر حول محور مسائل اجتماعی و موضوعاتی که در فضای مجازی این روزها مطرح است، سخن گفت؛ اما این گفت‌وگو که از نظر شکلی با مصاحبه‌های پیشین رئیس‌جمهوری متفاوت بود باز هم نتوانست نظر بسیاری را به خود جلب کند؛ درحالی‌که برخی معتقدند متفاوت بودن این گفت‌وگو و ساختارشکنی برگزاری چنین گفت‌وگوهایی در صداوسیما توانسته مخاطبان بیشتری را به تماشای این برنامه ترغیب کند. از آن سو بسیاری نیز بر این نظرند که سوالات رشیدپور از حسن روحانی چالشی و مهم نبود و در این گفت‌وگو موضوعات مهمی چون سیاست خارجی و سیاست داخلی مغفول مانده است.

همین حواشی موجب شد تا روز گذشته رضا رشیدپور در برنامه «حالا خورشید» ضمن قدردانی از انتقادهایی که به اجرای او در گفت‌وگوی شب گذشته‌اش با روحانی شده است، توضیحاتی را در این باره ارائه کند. به گزارش خبرآنلاین او در پاسخ به این انتقادها گفت: سه نکته را مردم بدانند؛ من مسوول مصاحبه با رئیس‌جمهوری بودم نه مناظره با ایشان. وظیفه داشتم از مشکلات و دغدغه مردم پرسش کنم، نه اینکه به آنها پاسخ دهم. زمان برنامه باید طولانی‌تر می‌بود؛ چراکه بخش مهمی از پرسش‌ها باقی ماند. رشیدپور همچنین گفت: «ما باید در ۶۰ دقیقه گفت‌وگویمان را به پایان می‌رساندیم. شاید زمانی و وقت دیگری بشود سایر سوالات را پرسید.»همزمان با این توضیحات حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور با گذاشتن یک نظرسنجی، نظر مردم را در مورد این گفت‌وگو جویا شد. به گزارش خبرآنلاین براساس این نظرسنجی، از ۲۵۰۰ نفری که به این نظرسنجی رای دادند، ۹ درصد عملکرد رضا رشیدپور را عالی، ۳۲ درصد آن را متوسط و ۵۹ درصد هم رای به ضعیف بودن آن دادند. ارزیابی از سخنان حسن روحانی نظرسنجی دیگری بود که مشاور او اقدام به انتشار آن کرد. در این نظرسنجی نیز از میان ۴۲۰۰ نفر رای‌دهنده، ۴ درصد مردم آن را عالی، ۱۶ درصد آن را متوسط و ۸۰ درصد نیز پاسخ‌های او به مجری برنامه را ضعیف دانستند. او همچنین پس از اعلام نتیجه این نظرسنجی‌ها اعلام کرد: تلاش می‌شود که ریاست‌جمهور - نه فقط شخص رئیس‌جمهور- وارد سطح جدیدی از قرار گرفتن در قاب تلویزیون شود. مصاحبه خبرنگار می‌خواهد نه فقط مجری! اگر برنامه زنده است باید تعاملی‌تر باشد. نزدیک شدن به استانداردهای گفت‌وگویی و استفاده از فناوری‌های تعاملی در برنامه‌های آتی دنبال خواهد شد. به گزارش «ایرنا» مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری روز گذشته هم در پیامی توییتری درباره موسسات مالی و اعتباری غیر‌مجاز تاکید کرد: جز روحانی کسی  جسارت جمع کردن این بساط کثیف را نداشت.حمید ابوطالبی، مشاور رئیس‌جمهوری نیز در توئیتر خود نوشت: «اگر مجری سخن دل مردم را بگوید، می‌تواند شبی متفاوت را رقم زده و رئیس‌جمهور را پرتوان و بانشاط در ذهن و دل آنان بنشاند؛ باور کردن این واقعیت که سخن از دل مردم گفتن راهی است به اعماق باور مردم، اتفاقی است افتادنی.»

در کنار دولتمردان حمیدرضا جلائی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم در کانال تلگرامی خود نوشت: رئیس‌جمهور دنبال تحریک مخاطب نبود، همچنین دنبال تحریک منتقدان درون حاکمیتی‌اش نبود. ثبات کشور برای او ارزش پایه‌ای است. برخی از اصولگرایان نیز به شیوه جدید سیما در گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری واکنش مثبت نشان دادند. وحید پوریامین یکی از مجری‌های صدا و سیما در این باره در توئیتر خود از رشیدپور بابت چند وجب جلو بردن این گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری تشکر کرد. در مقابل اما برخی از اصلاح‌طلبان همچون صادق زیبا‌کلام به‌شدت از این گفت‌وگو انتقاد کرد و ضمن سطحی و پوک توصیف کردن گفت‌وگوی دوشنبه‌شب روحانی نوشت: کاش آقای روحانی متوجه می‌شدند که هر بار که با مردم صحبت می‌کنند، بخش دیگری از ۲۴ میلیون رای‌شان را از دست می‌دهند.

همچنین عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق صدا و سیما در کانال شخصی خود نوشت: سخنان «تکراری»، کلیشه‌ای و غیر‌متفاوت رئیس‌جمهور باعث شد تا همه قضاوت‌ها به سمت مجری برود و این خوب نیست. او در ادامه مطلب خود نوشت: پیشنهاد می‌کنم آقای روحانی به‌خاطر استفاده از کلمه «قوطی» برای سرپناه میلیون‌ها نفر از مردم عزیزمان از آنان عذرخواهی کند.