دانشگاه‌ها تحرکی در اغتشاشات نداشتند

در خبری دیگر به گزارش خبرگزاری تسنیم،  وزیر علوم با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: دانشگاه‌ها تحرکی در اغتشاشات نداشتند. منصور غلامی در حاشیه تقدیر از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی تاکید کرد: دانشگاه‌ها هیچ تحرکی در زمینه اغتشاش‌های اخیر نداشتند و به هیچ وجه وارد این موضوعات نشدند.او افزود: روز اول تعدادی وارد دانشگاه تهران شدند که پشت نرده‌ها ماندند و قضیه حل شد و اتفاق خاصی رخ نداد. غلامی در ارتباط با بازداشت برخی دانشجویان گفت: اطلاع دقیقی از بازداشت‌ها ندارم ولی چند تن از دانشجویان که بازداشت شده بودند با دخالت بنده و رئیس دانشگاه تهران آزاد شدند.

پیشنهاد مسجد جامعی برای شنیدن اعتراض‌های مردم

همچنین به گزارش «ایلنا» احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، گفت: مجوز برگزاری و بیان اعتراض سازوکاری دارد که مربوط به وزارت کشور است. شهرداری تهران هم می‌تواند در راستای تحقق منشور حقوق شهروندی جایی برای گفت و شنود فراهم کند. وی افزود: با توجه به اتفاقاتی که رخ داده است، صحبت‌هایی درباره حق به رسمیت شناختن اعتراضات مطرح می‌شود و این مساله مطرح است که افراد باید اعتراض کنند و اعتراضات آ‌نها به چه روشی باشد. این در حالی است که با توجه به حق به رسمیت شناختن اعتراضات باید شرایط و امکاناتی فراهم شود که این حق در جای خود به درستی دیده شود. مسجد جامعی «پارک گفت‌وگو» یا «خیابان مردم» را برای این کار پیشنهاد کرد تا این فضا فراهم شود. او گفت: شهرداری‌ها در این زمینه پیش‌قدم باشند تا هرچه سریع‌تر به مصوبه حقوق شهروندی نزدیک‌تر شوند.

اخذ مجوز برگزاری تجمعات منحصربه احزاب نیست

همچنین اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه اخذ مجوز برگزاری تجمعات منحصر به احزاب نیست، به «ایسنا» گفت: افراد مختلف نیز می‌توانند برای دریافت مجوز برگزاری تجمعات به وزارت کشور درخواست دهند و منعی در این زمینه وجود ندارد.همچنین به گزارش خبرآنلاین، این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به طرح برخی شعارها علیه مسوولان عالی‌رتبه در اعتراضات اخیر گفت: بیان شعارهایی ساختار شکنانه و اهانت به دولت و رئیس‌جمهور محترم دیگر اقدام اعتراضی نیست، بلکه اقدامی ساختار شکنانه است. در این زمینه دولت ابتدا باید بتواند برای حل مشکلات مردم نسخه‌های سریع بپیچد و برای مشکلاتی که نیاز به زمان دارد، صادقانه با مردم سخن بگوید.