به گزارش «ایلنا» رمضان رستمی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان البرز درباره نظارت بر بازار شب یلدا اظهار کرد: با توجه به نزدیک‌شدن به آیین شب یلدا، طرح نظارتی تا پایان ماه جاری با محوریت نظارت بر واحدهای عرضه‌کننده اقلام مورد نیاز مردم در این ایام، اجرایی شده است.

رستمی افزود: برای اقلامی مانند شیرینی، خشکبار، میوه و سایر ملزومات، طرح نظارتی ویژه‌ای در سطح استان در حال اجرا است. وی با اشاره به اینکه هدف این طرح در کوتاه کردن دست سودجویان است، خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از سوء استفاده‌های عوامل سودجو و افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای پرمصرف، بازرسان به‌صورت منسجم و هماهنگ با دستگاه‌ها و اتحادیه‌های ذی‌ربط در سطح بازار حضور داشته و با هدف تنظیم و رصد بازار، بیشترین تمرکز بازرسی خود را معطوف به ملزومات این مناسبت خواهند داشت.

این مقام مسوول با اشاره به پاسخگو بودن شماره تلفن‌های رسیدگی به شکایات مردمی تصریح کرد: از عموم شهروندان نیز درخواست می‌شود به منظور مشارکت در امر بازرسی و نظارت با مشاهده تخلفاتی مانند گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور مراتب را از طریق شماره تلفن ۵-۳۲۲۱۸۱۵۴ اعلام کنندتا ضمن رسیدگی به موقع به شکایات مردمی با متخلفان برابر قوانین و مقررات جاری برخورد سریع و قاطع صورت پذیرد.