وی با اشاره به انتشار فیلمی از ضرب‌و‌شتم دستفروشی توسط ماموران سد معبر ماموران شهرداری گفت: این فیلم موجب مکدر شدن خاطر شهروندان شده و این در حالی است که بخشی از اقتصاد غیررسمی کشور از راه دستفروشی است که معیشت تعداد زیادی از افراد را تامین می‌کند.

لزوم بازنگری در نحوه برخورد با دستفروشان

در خبری دیگر محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران درباره انتشار فیلم ضرب‌و‌شتم دستفروش توسط مامور شهرداری گفت: این اتفاق بسیار بدی است که افتاده البته تعداد این اتفاقات بسیار بیشتر است که تنها یک نمونه کشف و رسانه‌ای شده است. او با بیان اینکه باید نحوه برخورد با دستفروشان بازنگری شود، گفت: زمانی که من در مترو بودم، تازه دستفروشی راه افتاده بود؛ اما حالا به یک مشکل جدی بدل شده و حالا با پدیده‌ای روبه‌رو هستیم که تعداد دستفروشان از مسافران بیشتر است و دستفروشان حدود ۱۲ ساعت در روز را در مترو فعالیت می‌کنند. رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه شهردار و دادستانی به مساله ضرب‌و‌شتم دستفروش ورود کرده‌اند، گفت: باید روش جدیدی برای ساماندهی دستفروشان طراحی شود و کمیسیون‌های مربوطه از مدیریت شهری درخواست کرده‌اند تا طرح‌های خود را ارائه کنند.

واکنش به آزادی قائم‌مقام قالیباف

محسن هاشمی در پاسخ به سوالی درباره پرونده عیسی شریفی، قائم‌مقام قالیباف که پیش از این به اتهام‌مالی دستگیر شده بود و اینکه گفته می‌شود وی احتمالا آزاد شده است، گفت: من هم این خبر را شنیده‌ام و احتمال می‌دهم موثق باشد. البته منبعی به من اعلام نکرده است؛ اما خیلی‌ها این موضوع را گفته‌اند. علاقه‌مندانی به این فرد وجود دارند که  این وثیقه را برایشان تامین کردند.