پاسخ قوه‌قضائیه به سخنان احمدی‌نژاد عکس: خبرگزاری میزان

به گزارش میزان، سخنگوی قوه‌قضائیه افزود: مردم ایستادند که ببینند او برای چه این کار را می‌کند و حرفش چیست. در همان زمان حکیمی داشت از آنجا عبور می‌کرد که همراهان حکیم به او گفتند بیایید ببینیم این فرد چه می‌گوید. حکیم به اطرافیان خود گفت: او همه این کار‌ها را می‌کند که فقط دیده شود و اگر ما بایستیم و به او توجه کنیم، او به خواسته مورد نظرش خواهد رسید.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: درخصوص این سوال شما و مسائل پیرامون آن به‌نظر یک جلسه سخنگویی کافی نیست؛ اما باید عرض کنم که بعضی از افراد مثل اینکه زبانشان به خلاف‌گویی، دروغگویی و به اصطلاح خلاف واقع گفتن عادت کرده است.سخنگوی قوه‌قضائیه اظهار کرد: برخی افراد مثل اینکه خودشان را بالاتر از همه چیز می‌بینند و یک خودبینی و بزرگ‌بینی دارند و فکر می‌کنند که همه کارهایشان حق است و هر کس دیگری هر حرفی می‌زند، نادرست است. به گزارش «ایسنا» وی اضافه کرد: گویا برخی افراد زبان‌شان هرز شده است.وی افزود: درباره این قبیل افراد واقعا نمی‌دانم چه تعبیری داشته باشم. از این آقایی که اسم بردید، فقط این را می‌توانم توضیح دهم که یک زمانی یک فیلمی را از این آقا دیدم که با یک مجری در حال مصاحبه بود. چون دیدم که شاید اعتباری نداشته باشد، زیاد وقت صرف آن نکردم، اما فکر کنم که این فیلم حدود ۴۰ دقیقه کمتر یا بیشتر بود. در آن فیلم ۴۰ دقیقه‌ای حقیقتا این فرد ده‌ها دروغ و خلاف واقع‌گویی و گنده‌گویی و توهین به دیگران را داشت. محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: گویا ایشان عادت کرده به خلاف‌گویی؛ چون می‌گوید که در کل دنیا دادسرا، زندان، پزشکی قانونی و ثبت در دست دولت است. باید گفت که آیا واقعا رفته‌ای و در این باره تحقیق کرده‌ای؟

معاون اول قوه‌قضائیه گفت: بی‌پایه صحبت کردن این فرد تقریبا شهره عام و خاص است. این فرد در صحبت خود ادامه می‌دهد این موارد(دادسرا، زندان، پزشکی قانونی و ثبت) برخلاف قانون اساسی زیرمجموعه قوه‌قضائیه قرار گرفته است. در اینجا باید گفت: شما که خودت می‌گویی مدرک تحصیلی‌ات راه و ساختمان است، باید در نظر داشته باشی که این موارد وضع شده، به مجلس رفته و در شورای نگهبان تصویب شده و به مرحله قانون درآمده است. چگونه به خودت اجازه می‌دهی بگویی این موارد خلاف قانون اساسی است؟

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: این فرد می‌گوید یک روزی قوه‌قضائیه خوب عمل می‌کرد و کسی به آن انتقاد نمی‌کرد یا عملکردش قابل قبول بود؛ حالا خراب شده است. در پاسخ باید پرسید: حالا چگونه شده است؟ حالا که شما و بعضی از افراد منتسب به شما تحت تعقیب قرار گرفته‌اید، قوه‌قضائیه خراب شد؟ چرا مسائل شخصی خود را با مسائل عمومی و مملکتی گره می‌زنید؟ باید برای مردم شعور قائل شوید. مردم متوجه این حرف‌ها می‌شوند. می‌پرسند شما که ۸ سال رئیس‌جمهور بودید، چرا قبلا انتقاد نمی‌کردید؟ که در پاسخ می‌گویید قبلا قوه‌قضائیه خوب بود و خوب عمل می‌کرد و حالا خراب شده است. آیا قوه‌قضائیه در همین چند سال اخیر خراب شده و بد عمل کرده است؛ چون بعضی از افراد منتسب به شما و خود شما تحت تعقیب قرار گرفتید؟

به گزارش «ایسنا» سخنگوی قوه‌قضائیه همچنین گفت: ایشان گاهی حرف‌هایی را مطرح کرده که آدم نمی‌داند بخندد یا گریه کند.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه گفت: اما درخصوص این سوال که گفته می‌شود چرا در صورت دروغ، توهین، افترا و نشر اکاذیب این افراد با آنها برخورد نمی‌شود، باید بگویم حکمت صبر قوه‌قضائیه در آینده نه چندان دور روشن می‌شود. این صبر و عدم اقدام که مورد توقع بسیاری از مردم است، حکمتی دارد که ان‌شاءالله به‌زودی نتیجه آن مشخص می‌شود. این اقدام وظیفه مدعی‌العموم است و نیاز به شکایت خصوصی ندارد.

آخرین وضعیت موسسات مالی

در ادامه این نشست خبری محسنی‌اژه‌ای درباره پرونده موسسات مالی با بیان اینکه با کمک مجلس، دولت و بانک مرکزی و با جلسات بین سران قوا موضوع در حال پیگیری است، گفت: برای این موسسه و موسسه‌های دیگری مثل البرز ایرانیان، وحدت و افضل طوس تصمیماتی اتخاذ شده است.

او افزود: در این خصوص اموالی شناسایی شده و در حال ارزیابی است.

نحوه جاسوسی دری‌اصفهانی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سخنگوی قوه‌قضائیه درباره فیلم منتشر شده از نحوه جاسوسی دری‌اصفهانی گفت: ایشان یک اتهامی داشته و این اتهام در دادسرا رسیدگی شد و رفت دادگاه و محکوم شد و تجدیدنظر تایید کرد اما از جزئیات پرونده و ساعت و اینها اطلاع ندارم اما یک مطلب را می‌دانم. ایشان از جلساتی که شرکت می‌کرده و هیات ۱+۵ بوده، به‌صورت مخفیانه گزارش تهیه کرده و ضبط کرده است.

پرونده زاغری

به گزارش میزان، اژه‌ای درباره پرونده نازنین زاغری نیز با بیان اینکه حکم او قطعی است و در حال حاضر هم در حال تحمل کیفر است، گفت: باید پرسید که این فرد آیا شرایط آزادی را دارد یا نه. ما به مسائل دیپلماتیک کار نداریم؛ اما باید بدانیم که آیا این شخص شرایط آزادی مشروط را دارد و آیا می‌تواند از ارفاقات استفاده کند یا نه؟

سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: با نازنین زاغری مانند بقیه متهمان برخورد می‌شود و اگر چنانچه وی یک روزی شرایط آزادی مشروط را داشته باشد، این اقدام صورت می‌گیرد.

پرونده بقایی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، سخنگوی قوه‌قضائیه در بخش دیگری از سخنانش، از بیان جزئیات پرونده حمید بقایی خودداری کرد و گفت: به‌زودی حکم وی صادر خواهد شد. وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضع پرونده برادر معاون اول رئیس‌جمهور هم گفت: وی هنوز در بازداشت و پرونده‌اش در مرحله دادسرا و تحقیقات است.