به گزارش «ایسنا» رئیس‌جمهوری در پایان این جلسه و در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از برگزاری نشست سران سه قوه و گفت‌وگو درباره مسائل مهم کشور و تصمیم‌گیری درباره آنها به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: البته ما در این جلسه، برای سناریوهای مختلفی که ممکن است پیش‌روی ما باشد، بحث کردیم و هماهنگی لازم برای تصمیمات آینده ما بحمدالله وجود دارد. رئیس‌جمهوری، مسائل اقتصادی را یکی دیگر از محورهای گفت‌وگو عنوان کرد و افزود: در این جلسه همچنین به‌طور مفصل درباره رفع برخی معضلات اقتصاد به‌گونه‌ای که مردم کاملا احساس امنیت بکنند و بدانند برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی‌ آنان امنیت کامل در کشور وجود دارد، بحث شد. روحانی همچنین با بیان اینکه ساز و کاری هم در این جلسه در ارتباط با این موضوع پیش‌بینی کردیم، اظهار کرد: برای جذب بهتر سرمایه‌گذاری به‌ویژه از سوی کارآفرینان ایرانی خارج از کشور تصمیمات خوبی اتخاذ کردیم؛ به‌گونه‌ای‌که همه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بتوانند در چارچوب قانون و مقررات کشور، از فضای اقتصادی کشور بهره‌برداری کنند.

روحانی با اشاره به تلاش‌های استکبار جهانی برای تغییر در مرزهای جغرافیایی منطقه تصریح کرد: ما باید برای اختلافاتی که در منطقه وجود دارد راه‌‌حل پیدا کنیم. در همین زمینه باید کشتار منطقه‌ای و بمباران نابجای منطقه متوقف شود و ما در این جلسه درخصوص این مساله هم بحث کردیم و نکات مورد نظر سه قوه در این زمینه هماهنگ است و ان‌شاءالله اقدامات لازم انجام خواهد گرفت. رئیس‌جمهوری، برگزاری منظم‌تر و در فاصله زمانی کمتر نشست‌های سران سه قوه را از دیگر تصمیمات این نشست ذکر کرد و گفت: تصمیم گرفتیم که نشست سران سه قوه در فاصله زمانی کوتاه‌تر و به‌طور منظم‌تر برگزار شود.

دلیل افزایش آسیب‌های اجتماعی

همچنین رئیس‌جمهوری روز گذشته در جلسه شورای اجتماعی کشور با بیان اینکه حفظ و ارتقای امید و نشاط عمومی مهم‌ترین ضرورت برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: یاس‌آفرینی و ناامیدکردن مردم به‌ویژه جوانان نسبت به پیشرفت و آینده اقتصاد کشور بالاترین عامل در افزایش آسیب‌های اجتماعی است.

گفت‌وگو درباره گشایش‌های اقتصادی

علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز در حاشیه نشست سران سه قوه با اشاره به تصمیم گیری‌هایی که دراین جلسه اتخاذ شد، گفت: در این جلسه درباره گشایش‌های اقتصادی در داخل بحث شد که در شرایط فعلی راه‌های خوبی برای حمایت سه قوه جهت سرمایه‌گذاری وجود دارد که می‌توان آن را انجام داد، همچنین خطوط کلی بررسی شد و راهکارهای اجرایی مورد توجه قرار گرفت که حتما برای فعال شدن این سازوکارها اقدام می‌کنیم. او همچنین بااشاره به مشکلات موسسات اعتباری اعلام کرد که راهکارهایی برای حل این مشکل اندیشیده شده است.