به گزارش «ایسنا» جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی روز گذشته به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد.

اسحاق جهانگیری با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره شرایط موجود اقتصاد ایران گفت: اقتصاد کشور روند خوبی را آغاز کرده و باید این روند استمرار پیدا کند و لازم است که سازمان برنامه و بودجه کشور با حساسیت هرچه بیشتر این موضوع را دنبال کند تا بخش‌هایی که روند مثبت داشته‌اند با سرعت بیشتر به مسیر خود ادامه دهند و ضعف‌های موجود در برخی رشته‌های صنعتی نیز اصلاح شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار کرد: باید ارزیابی دقیقی صورت گیرد و بررسی شود که با اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تا چه میزان اقتصاد کشور مقاوم شده است.

وی افزود: پس از سخنرانی اخیر ترامپ درباره ایران و برجام، دشمنان ملت ایران تصور می‌کردند که سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا تاثیرات اجرایی و روانی مختلفی بر شاخص‌های اقتصاد ایران داشته باشد اما در عمل مشاهده کردیم که مردم ایران هیچ اعتنایی به این سخنان نکردند و در دنیا نیز روند همکاری‌ها و تجارت خارجی کشور تحت تاثیر قرار نگرفت که این دستاوردها تا حد زیادی مرهون اتکا به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است و از طرف دیگر نشان می‌دهد که مردم ایران به توانمندی داخلی و آینده کشور امیدوار هستند.

جهانگیری ادامه داد: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب و اجرای کامل اقتصاد مقاومتی فاصله زیادی وجود دارد و باید با تمرکز بیشتر و تلاش مضاعف این مسیر را ادامه دهیم.