دنیای اقتصاد: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جلسه فوق‌العاده این کمیسیون برای بررسی ابعاد نسل‌کشی در میانمار و اقدامات عملی ایران در این باره خبر داد. کمال دهقانی در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: این جلسه امروز برای بررسی ابعاد نسل‌کشی در میانمار و کشتار مسلمانان روهینگیایی برگزار می‌شود تا ضمن بررسی ابعاد این جنایات اقدامات عملی ایران برای مقابله با آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

نامه‌ دستیار رئیس‌جمهوری به سوچی

خبر دیگر آنکه روز گذشته شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی در نامه‌ای به «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم میانمار خواستار پایان دادن به نسل‌کشی مسلمانان در آن کشور شد. به گزارش «ایسنا» در متن نامه دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی به سوچی آمده است: نظر به انتشار اخبار نگران‌کننده از وضعیت هولناک اقلیت مسلمان روهینگیایی در میانمار و با توجه به آنکه در کمال ناباوری جنایات ارتکاب یافته علیه زنان و کودکان و مردان مسلمان روهینگیایی با سکوت بسیاری از دولت‌های جهان و نیز سرکارعالی به‌عنوان نماد مبارزه برای دموکراسی‌خواهی و دفاع از حقوق بشر و نماد صلح به‌عنوان یک نوبلیست روبه‌رو شده است،‌ ای کاش به‌عنوان یکی از زنان کم‌شماری که عناوین پرشماری را در سطح جهانی ازآن خود کرده‌اید، از جایگاه و عنوان مادرانگی و زنانگی خود حداقل این واقعیت‌ها را با مردم سراسر جهان در میان می‌گذاشتید. اینجانب از جایگاه دستیار ویژه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در امور حقوق شهروندی از سرکارعالی درخواست می‌کنم با ایفای نقش و سهم موثر خود، خشونت بی‌سابقه جاری در آن کشور را که مصداق بارز نقض فاحش حقوق بشر است، متوقف و راه را برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه بین‌المللی به آسیب‌دیدگان هموار کنید.

بارگیری محموله 100 تنی هلال احمر

وحید رحمتی، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر با اشاره به بارگیری محموله ۱۰۰ تنی جمعیت هلال احمر ایران برای مردم میانمار گفت: این محموله حاوی اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی است.