دنیای اقتصاد: مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به نشست هیات‌رئیسه این فراکسیون با رئیس‌جمهور گفت که حسن روحانی در این دیدار از قرارداد توتال دفاع کرد. لاهوتی به نقل از رئیس‌جمهوری تاکید کرد که درباره قرارداد توتال با افراد صاحب‌نظر و کارشناسان اقتصادی مشورت شده است.

بررسی متن قرارداد توتال در مجلس

از سوی دیگر دیروز فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با «ایسنا» از بررسی متن قرارداد توتال با مسوولیت رئیس کمیسیون انرژی و با حضور رئیس مرکز پژوهش‌ها و کارشناسان مربوطه در مجلس خبر داد. حسنوند گفت که هیات عالی نظارت بر منابع نفتی در جلسه هفته جاری خود قراردادهای نفتی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد. او افزود: همچنین قرارداد توتال که مربوط به توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی است، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با مسوولیت رئیس کمیسیون انرژی مجلس و رئیس مرکز پژوهش‌ها و همچنین برخی از کارشناسان در مجلس مورد رسیدگی و بررسی قرار می‌گیرد تا گزارش نهایی تقدیم رئیس مجلس شود.

طرح دو فوریتی

رئیس کمیسیون انرژی همچنین از تشکیل کمیته‌ای در این کمیسیون برای تدوین چند طرح دو فوریتی برای اصلاح برخی قوانین نفتی که اختیارات مجلس را به دستگاه‌ها تفویض کرده، خبر داد.

کمیته ویژه بررسی قرارداد «توتال» به سرپرستی لاریجانی

در خبری دیگر دیروز اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از تشکیل کمیته ویژه بررسی قرارداد «توتال» به سرپرستی رئیس مجلس در پارلمان خبر داد و به خبرگزاری تسنیم گفت: کمیته ویژه‌ای برای بررسی قرارداد «توتال» متشکل از صاحب‌نظران، رئیس کمیسیون انرژی و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شده که رئیس مجلس نیز بر آن نظارت دارد.