دنیای اقتصاد: سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی دیروز پارلمان، با اشاره به نشست صبح دیروز رئیس سازمان حج و زیارت با این فراکسیون گفت: بنا بر گفته رئیس سازمان حج و زیارت، دولت سعودی برای نخستین بار به‌طور کتبی موضوع تامین امنیت حجاج ایرانی را به‌عنوان یک شرط که از سوی ایران مطرح شده بود، پذیرفته ‌است. مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با «ایلنا» یادآوری کرد که جای هیچ دغدغه و نگرانی نیست و حجاج می‌توانند با آرامش حج خود را به جا بیاورند.

وزیر کشاورزی مجلس را قانع کرد

همچنین محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی دیروز به مجلس شورای اسلامی رفت تا به سوال سیدکمال‌الدین شهریاری، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس درباره نقش سازمان تعاون روستایی در هدایت، حمایت و پشتیبانی از کشاورز و کشاورزی پاسخ دهد؛ پاسخی که به‌ گفته نماینده سوال‌کننده قانع‌کننده بود. محمود حجتی، وزیر کشاورزی نیز در پاسخ به سوال این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه توجه به بخش تعاونی در حوزه کشاورزی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: امسال در زمینه زنجیره پس از تولید، بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط تعاونی‌های تولیدی بخش کشاورزی تسهیلات دریافت شد. حجتی با بیان اینکه مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی، سازمان تعاونی روستایی نمی‌تواند متصدی اجرای این فعالیت باشد و فقط ناظر به عملکرد تعاونی‌های بخش کشاورزی است، گفت: تولیدکنندگان باید خود به تشکیل تعاونی‌ها پرداخته و در زمینه آموزش، تقویت خود و... فعالیت کنند.

132 امضا پای طرح سوال از رئیس‌جمهوری

در خبری دیگر علی وقف‌چی، نماینده مردم زنجان در مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس،‌ از اضافه شدن ۱۰ امضا به طرح سوال از رئیس‌جمهوری در صحن علنی مجلس درباره مشکلات سپرده‌های مردم در موسسات مالی و اعتباری خبر داد. او گفت که حالا تعداد امضاهای این طرح به ۱۳۲ امضا رسیده است.