وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توافق ۲۰ هزار میلیارد تومانی با بانک مرکزی برای تخصیص اعتبار در جهت اشتغال خبر داد و گفت: «البته معتقدیم توزیع مستقیم پول مشکلی را حل نمی‌کند.»

‌به گزارش «ایسنا» علی ربیعی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان رضوی تاکید کرد: تمام تلاش ما تثبیت شغل است. در این خصوص باید با حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت، جهاد کشاورزی و گردشگری همکاری کنیم. ریزش نیرو در حوزه صنعت بیشتر است و صنایع بزرگ ریزش بیشتری داشته‌اند، در حالی که صنایع کوچک توانستند خود را سرپا نگه دارند.»

او با بیان اینکه مشکل محدود به سرمایه در گردش نیست، تصریح کرد: «بسیاری از این مشکل درخصوص تکنولوژی، بازاریابی، طراحی فروش و مواد اولیه است.»ربیعی مشکل اشتغال را ناشی از رکود طولانی سال‌های گذشته دانست و عنوان کرد: «بعد از سال‌های طولانی رکود حاکم بر کشور، با یک اقتصاد آب رفته مواجه شده بودیم که قاعده رشد را بر هم زده بود. امروز با اینکه رشد اقتصادی شروع شده است اما هنوز کیفیت لازم را کسب نکرده که امری طبیعی است.»وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: برای این منظور ۵۳ کارشناس بین‌المللی را برای تحلیل بازار کار به ایران آوردیم. همچنین در حال اعزام گروهی ۹ نفره برای آموزش جامع بازار کار هستیم.او همچنین از توافق ۲۰ هزار میلیارد تومانی با بانک مرکزی برای تخصیص اعتبار در جهت اشتغال خبر داد و اضافه کرد: «البته معتقدیم توزیع مستقیم پول مشکلی را حل نمی‌کند. قرار است ۱۰۰ میلیارد تومان از این ۲۰ هزار میلیارد تومان در سه ماه اول تخصیص اعتبار پرداخت شود.»