دنیای اقتصاد: وزیر کشور از ایراد شورای نگهبان به استقرار اعضای شورای شهر در مردادماه خبر داد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در همایش منتخبان پنجمین دوره شورای کلان شهر‌ها با بیان این مطلب یادآوری کرد که در این باره با علی لاریجانی، رئیس مجلس رایزنی کرده تا این موضوع هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

وزیر کشور با بیان اینکه فراموش نکنیم ما وارث مجموعه‌ای از شهر‌ها و روستا‌ها و جغرافیای ایران به‌صورت غیرمتوازن هستیم و این عدم توازن ناشی از سیاست‌های غلط بوده است، به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر آسیب‌ها مدیریت نشود شهر ناامن و آلوده به مشکلات خواهیم داست. او با تاکید بر اینکه شوراها و شهرداری نهاد خدماتی و آبادانی هستند، عنوان کرد: در شوراها جناح‌های مختلف سیاسی می‌توانند حضور داشته باشند و اعمال نظر کنند؛ اما باید با حفظ دیدگاه‌ها، شایسته‌سالاری در عزل و نصب‌ها باشد.

رد صلاحیت خارج از قانون نبود

همچنین دیروز در ادامه همایش منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور، علی‌اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد که در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کسی خارج از قانون رد صلاحیت نشد و این خواست یک جریان نبود و اصلاح‌طلب و اصولگرا حق داشتند اظهار وجود کنند. احمدی همچنین گفت: وزارت کشور سه انتخابات (دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و برگزاری انتخابات چهار حوزه انتخابیه میان‌دوره‌ای) را برگزار کرد. ما سختی‌هایی را در دو انتخابات داشتیم و شاهد دو سبک مختلف نظارت بودیم؛ اما آن چیزی که در وزارت کشور دنبال شد، اجرای مر قانون با همه سختی‌ها بود. او با بیان اینکه در بررسی صلاحیت‌ نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا شاید در گذشته با نکاتی مواجه بودیم، تاکید کرد: اما در این انتخابات شاهد ایستادگی جدی بودیم و سعی شد خارج از قانون کسی رد صلاحیت نشود. این خواست یک جریان نبود و همه جریان‌ها اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا حق داشتند اظهار وجود کنند و از حقوق نامزدها دفاع شد. معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا حقی از کسی ضایع نشود و این بخش زرین انتخابات بود، گفت: از اینجا به بعد این امانت در اختیار شما منتخبان خواهد بود. احمدی اضافه کرد: در حال حاضر که ترامپ از تقابل حرف می‌زند، سنا از تحریم‌های جدید می‌گوید و بعضی‌ها می‌گویند مخالفان نظام را حمایت می‌کنیم و از سوی دیگر اسرائیل می‌گوید ایران دشمن اول ما است و سعودی‌ها نیز بازی منطقه را با تدبیر آمریکایی‌ها دنبال می‌کنند و از سوی دیگر شاهد حملات تروریستی داعش در خارج و داخل ایران بودیم، من فکر می‌کنم که ما و شما و همه بعد از ۳۹ سال که از انقلاب می‌گذرد، به اینجا باید برسیم که عاقلانه و نتیجه‌گرا حرکت کنیم.

او خطاب به منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: باید اعتماد مردم را به‌عنوان بهترین سرمایه حفظ کنیم و به‌ مطالبات مردم توجه ویژه‌ای داشته باشیم. مبارزه با رانت و فساد و همچنین توجه به موضوعات فرهنگی بسیار جدی است.