دنیای اقتصاد: ولی‌الله نانواکناری، رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری میزان از ابلاغ دستورات رئیس مجلس به مسوولان امنیتی کشور، برای ارتقای امنیت مجلس خبر داد.

همچنین دیروز علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تهیه طرحی ازسوی سپاه به‌منظور ارتقای سطح تمهیدات امنیتی ساختمان پارلمان، درباره برگزاری تجمعات قانونی گفت: سپاه پاسداران طرحی را تدوین کرده که طرح بسیار جامع و خوبی است و تقدیم ریاست مجلس شورای اسلامی شده که براساس آن، تمهیدات حفاظتی افزایش پیدا خواهد کرد. او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است افزایش پوشش و تمهیدات امنیتی و حفاظتی مجلس مانع از برگزاری تجمعات قانونی مردم مقابل مجلس شود و در مسیر دسترسی مراجعه‌کنندگان به نمایندگان و خانه ملت اخلال ایجاد کند، گفت: قطعا برای این مساله نیز تدابیری اندیشیده خواهد شد که جایگاهی ویژه برای تجمع مقابل مجلس داشته باشیم. بروجردی در توضیح علت ممانعت از برگزاری تجمع روز گذشته سپرده‌گذاران موسسه‌های مالی «کاسپین» و «آرمان» و عدم برگزاری تجمعات قانونی مردم پس از حمله تروریستی اخیر اعلام کرد: قصد داریم با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، فضا را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که هم امکان انتقال و طرح مطالبات و خواسته‌های مردم به نمایندگان فراهم شود و هم معضل احتمالی امنیتی به‌وجود نیاید.

بروجردی: نگران حج امسال هستیم

از سوی دیگر، بروجردی دیروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر، درباره ملاحظات مدنظر کمیسیون امنیت ملی مجلس برای اعزام حجاج ایرانی به حج تمتع ۶۹ با توجه به تغییرات سیاسی اخیر در عربستان سعودی گفت: ما به عنوان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این باره نگرانیم؛ به همین دلیل هم استدلال‌های خود را به مقامات ذی‌ربط منعکس خواهیم کرد.

تفحص از عملکرد «بانک‌های دولتی و خصوصی»

خبر دیگر از پارلمان اینکه، جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت از طرح تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های خصوصی و دولتی و نحوه هدایت منابع مالی در این بانک‌ها خبر داد. او در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان گفت: در حال حاضر این طرح تحقیق و تفحص به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شده است.

پرداخت وجوه نقدی تا 50 میلیون به سپرده‌گذاران

همچنین دیروز رضا شیران، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از تصمیم بانک مرکزی برای زدن مُهر «علی‌الحساب» در دفترچه‌های جدید سپرده‌گذاران کاسپین و آرمان با هدف اطمینان یافتن آن‌ها نسبت به دریافت مابقی پول‌هایشان پس از فروش کامل اموال خبر داد و به خبرگزاری فارس گفت: تصمیم بر آن شد که وجوه نقدی در اندازه‌های مبالغ ۱۰ میلیون، ۲۰ میلیون و ۵۰ میلیون به سپرده‌گذاران پرداخت شود؛ اما ایرادی که دارد این است که از سال ۹۴ به این سپرده‌ها سودی تعلق نمی‌گیرد و آن سودی که پرداخت شده را از اصل سپرده کم می‌کنند و وجوهی را به سپرده‌گذاران می‌دهند که این در حقیقت ایراد جدی، شکلی و قانونی دارد.

کمیته‌های‌ فراکسیونی برای بررسی طرح مقابله با آمریکا

خبر دیگر از پارلمان اینکه، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو فراکسیون ولایت مجلس با اشاره به جلسه این فراکسیون با رئیس مجلس گفت: مقرر شد کمیته‌ای متشکل از اعضای فراکسیون‌های سیاسی، طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا را بررسی کنند. همچنین جواد کریمی قدوسی از موافقت ۲۰۰ نماینده با طرح«مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا» خبر داد.