دنیای اقتصاد: غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه‌قضائیه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: تلاش داریم برای سرمایه‌گذاری در کشور، امنیت کامل ایجاد شود؛ تلاش داریم به دولت کمک کنیم تا در مقابل مفسدان بتواند بایستد و زمینه‌های فسار را کم کند و ان‌شاءالله از بین ببرد. به گزارش میزان، معاون اول قوه‌قضائیه در ادامه سخنانش اظهارکرد: قوه‌قضائیه از دهه اول انقلاب تا به امروز در مقابل هر جریان ناامن‌کننده کشور، با همکاری سایر دستگاه‌ها و با همه کاستی‌ها و کمبودهایی که وجود داشته است، ایستاده و در مقابل همه فتنه‌گران، تروریست‌ها، اشرار، مجرمان و جواسیس با همه فشار‌ها و تهدیدها ایستاده است؛ از تروریست‌ها، جاسوس‌ها و نفوذی‌ها و فتنه گران قبل از سال ۸۸ و فتنه‌گران سال ۸۸ تا به امروز و جریان‌های تکفیری و ... ایستادگی کرده و با کسانی که قابل‌هدایت نبودند، با قاطعیت برخورد و آنها را مجازات کرده است.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه اظهار کرد: من به‌عنوان فردی که از اول انقلاب تاکنون در دستگاه قضایی بوده و مدتی هم دردستگاه اجرایی بوده و موضوعات را از نزدیک دیده، نکته‌ای را برمبنای تجربه عرض می‌کنم: اول انقلاب شاهد بودیم که علیه دادگاه‌های انقلاب و کمیته‌ها و سپاه و علیه برخی شخصیت‌های موثر در نظام تخریب صورت می‌گرفت و بعد از این تخریب‌ها یک اقدام خطرناک در کشور اتفاق می‌افتاد. وی گفت: شروع کردند علیه ارتش تبلیغ کردن که ارتش می‌خواهیم چه کار؟ علیه دادگاه‌های انقلاب و علیه کمیته‌ها و علیه شخصیت‌های موثر در نظام در رده‌های مختلف تبلیغ کردند؛ بعد شاهد بودیم که جنگ تحمیلی شروع شد. وی ادامه داد: این تخریب‌ها علیه نهادها و شخصیت‌های موثر در انقلاب تشدید می‌شود و بعد می‌بینیم فردی همچون بنی‌صدر که قدرت‌طلب، خودخواه و مغرورِ به رأی اکثریت است و فکر می‌کند مردم به شخص رأی داده‌اند و نمی‌داند که به رئیس‌جمهوری به‌عنوان نماینده نظام ونماینده مردم رأی داده‌اند، پیدا می‌شود و شروع به تحقیر مردم ‌می‌کند و آنها را چماق به‌دست می‌نامد؛ کمیته‌ها و سپاه و عناصر مهم نظام را مانند شهید بهشتی تخطئه می‌کند؛ دل به بیرون می‌بندد و به جای تمرکز در جنگ وارد حاشیه‌ها می‌شود. در همین دانشگاه تهران یادتان هست که چه‌ها کردند.

محسنی‌اژه‌ای گفت: همه جریان‌های ضدانقلاب و کسانی که بنی صدر را اصلا قبول نداشتند، از چپ‌ها و التقاطی‌ها و باقی‌مانده‌های رژیم ستمشاهی و عوامل مزدور حزب بعث که به‌عنوان ستون پنجم کار می‌کردند، همه اینها زیر چتر بنی صدر جمع می‌شوند و این فردِ مغرور، مردم و نهادها را تحقیر می‌کند و بعد احساس می‌شود که خطری در پیش است. سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: این تخریب‌ها از زبان یک مسوول همچون رئیس‌جمهورِ وقت، بنی‌صدر و از تریبون‌های رسمی در همین دانشگاه تهران مطرح می‌شود و بعد می‌بینیم که اتفاقات سال ۶۰ به وجود می‌آید؛ ترورها به راه می‌افتد و هزاران انسان را به خاک و خون می‌کشند. معاون اول دستگاه قضا اظهار کرد: امروز تخریب علیه سپاه، بسیج، افراد موثر و دستگاه قضایی شدت گرفته است؛ به تجربه گذشته که نگاه می‌کنم، فکر می‌کنم فتنه‌ای جدید در پیش است؛‌ یک اقدام جدید در پیش است.

همچنین به گزارش« ایلنا» محسنی‌اژه‌ای روز پنج‌شنبه خبر بازداشت حامد طالبی و علی‌اکبری از دبیران خبرگزاری فارس را به‌دلیل توهین به رئیس‌جمهوردرمراسم روز قدس تکذیب کرد.

متاسفیم برخی خودی‌ها به سپاه حمله می‌کنند

از سوی دیگر نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه «تفنگ سپاه، سینه منافقین و داعشی‌های دیروز و امروز را نشانه می‌گیرد»، گفت: موشک سپاه ماهیت بازدارندگی دارد و جزو ارکان دفاعی نظام است. به گزارش انتخاب، علی سعیدی در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر افزود: اگر خواص، سیاستمداران و دولتمردان در چارچوب اصول اسلامی و مبانی انقلاب حرکت نکنند، در جریان انحرافی حرکت کرده و سقوط می‌کنند. وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه «نظریه سازگار با مبانی اسلامی نمی‌گوید که مردم هیچ‌کاره هستند» اظهار کرد: مردم در تحقق حاکمیت دینی نقش دارند نه تعیین ولی خدا و نظریه غیر از این با نظر قرآن و مبانی اسلام ناسازگار است. وی با تاکید بر اینکه «تعیین حاکم دینی مربوط به عالم ثبوت و حاکمیت دینی در عالم اثبات است»، بیان کرد: در صحبت‌های مسوولان سیاسی کشور صحبت‌هایی می‌شنویم که توقع نداشتیم پس از گذشت ۳۸ سال پس از انقلاب، آقایان مواردی را مطرح کنند که با اساس مبانی فکری امام ناسازگار باشد. وی با بیان اینکه «موضع مشترک بین ائمه اطهار و ولی‌فقیه مبحث تبعیت است»، افزود: همان مقدار که واجب است از دستور پیامبر و امامان تبعیت کرد به همان میزان واجب است که از دستورات ولی‌فقیه اطاعت کرد. او تصریح کرد: سپاه در بازسازی‌ها به‌دنبال اقدامات انتفاعی نیست، سپاه پروژه‌هایی را که بخش خصوصی انجام نمی‌دهد، پذیرفته و حتی به‌صورت نسیه انجام می‌دهد که پول هزینه شده را حتی نمی‌دهند و متاسفیم که هم آمریکا به سپاه حمله می‌کند و هم برخی خودی‌ها به سپاه حمله می‌کنند.