دنیای اقتصاد: راهپیمایی روز جهانی قدس درتهران روز گذشته با حواشی همراه بود. به گزارش خبرگزاری‌ها در این مراسم برخی به‌دنبال حضور حسن روحانی رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و علی مطهری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم شعارهایی را علیه آنها سردادند.

همچنین به گزارش «ایلنا» روز گذشته تصاویری علیه حسن روحانی رئیس‌جمهوری در قم توزیع شد. این موضوع با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی از سوی مقامات دولت روبه‌رو شد. به گزارش «ایرنا» در واکنش به توهین به رئیس‌جمهوری در راهپیمایی روز قدس، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده و زهرا احمدی‌پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، به‌عنوان سه عضو دولت یازدهم در پیام‌های جداگانه‌ای در حساب توییتری خود ضمن محکوم کردن این اقدام نوشتند که اقدام زشت نمی‌تواند وحدت ملی و حمایت قاطع از رئیس‌جمهوری را خدشه‌دار کند.به گزارش «ایلنا» محمود صادقی نماینده تهران، در واکنش به این موضوع در توییتر خود نوشت: «اهانت به رئیس‌جمهور منتخب ملت، برخلاف رهنمود رهبر انقلاب، جامعه را دوقطبی می‌کند. اهانت به رئیس‌جمهور مستقر و منتخب ملت با فلسفه‌ روز قدس، که نماد وحدت مسلمین است، تعارض دارد.» فاطمه سعیدى، نماینده مردم تهران نیز با انتقاد از رفتار افرادی که به رئیس‌جمهور و نایب‌رئیس مجلس توهین کردند، گفت: ارزش‌هاى انقلاب با توهین‌هاى سخیف و زشتى که به رئیس‌جمهور شد، هیچ نسبتى ندارد. حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور نیز در واکنش به توهین‌کنندگان به رئیس‌جمهوری آنها را به بازخوانی نظر صریح رهبر معظم انقلاب درباره شعار دادن علیه مسوولان فرا خواند.ازسوی دیگر محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز نیز در گفت‌وگو با انتخاب، از حرمت‌شکنی برخی افراد نسبت به رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس انتقاد کردو گفت: این تندروی‌ها بی‌مورد است و شاید از روی بی‌توجهی به مصالح کشور باشد. اصولا این‌گونه حرکات ناشی از تندروی است و مخل نظم و وحدت ملی است. همچنین علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به شعارهای توهین‌آمیز عده‌ای محدودی در حاشیه راهپیمایی روز قدس خواستار پیگیری توهین‌کنندگان از سوی دادستان تهران شد.

دستور وزیر کشور برای بررسی موضوع

همچنین وزیر کشور در نامه‌ای خطاب به معاون امنیتی و انتظامی خود به او دستور داد با «هماهنگی و مساعدت وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی نسبت به پیگیری موضوع و به موجب قانون معرفی خاطیان به مراجع قضایی اقدام کنند.»

خبرگزاری تسنیم، از رسانه‌های منتقد دولت هم در گزارشی نوشت: «قاطبه منتقدان دولت اقدام این عده معدود را محکوم و مرتکبان را سرزنش کردند چراکه یقینا این‌گونه رفتارها از مسیر ادب و انصاف خارج است و اگر هم نقدی به رفتارها و گفتارهای رئیس‌جمهور هست که هست، از مسیر دیگری می‌گذرد.»