اسرائیل مادر تروریسم است عکس: حامد ملک‌پور،تسنیم

دنیای اقتصاد: مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس روز گذشته با حضور چشمگیر مردم روزه‌دار و مسوولان نظام در سراسر کشور برگزار شد. سی‌و هشتمین مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس که امسال به دلیل دو حمله تروریستی در تهران، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در کشور برگزار شد. با شعارهای «روز جهانی قدس، رمز وحدت و جهاد امت اسلامی، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و زوال قطعی رژیم صهیونیستی» همراه بود. همچنین در بخشی از مسیر راهپیمایی روز گذشته، مردم تهران با در دست داشتن آدمک رهبران آل‌سعود انزجار خود را نسبت به حمایت‌های عربستان از تروریست‌ها اعلام کردند. از سوی دیگر باتوجه به حمله موشکی چند روز پیش ایران به مواضع داعش در خاک سوریه، روز گذشته در چهار راه ولیعصر تهران، ۳ فروند موشک بالستیک سپاه (از انواع ذوالفقار و قدر) به نمایش درآمد. اما در کنار این حواشی، روز گذشته مسوولان نظام و مراجع تقلید با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، با ملت مظلوم فلسطین تجدیدپیمان کردند.

پاسخ روحانی به تحریم‌های جدید سنا

حسن روحانی رئیس‌جمهور در این مراسم تاکید کرد: ملت با حضور قاطعانه در راهپیمایی روز قدس می‌خواهند به آمریکا بگویند که ملت جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطعی به آنها داده و مسیر ملت را ادامه می‌دهد. به گزارش «ایسنا» روحانی اظهار کرد: امسال روز قدس ما حساب دیگری دارد، هم به خاطر حضور تروریست‌ها در منطقه که مورد حمایت اسرائیل هستند و مردم ما قاطعانه می‌خواهند آنها را از منطقه برانند و هم به خاطر آمریکا که همواره به فکر تجاوز به حقوق مردم بوده و امسال هم طرح‌هایی در سنا و مجلس نمایندگان خود علیه ملت ایران دارند اما ملت ما به آمریکا می‌گوید که دولت جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطعی به آنها می‌دهد.

همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز قدس ضمن تاکید بر این نکته که رژیم اسرائیل مادر تروریسم است، گفت: پدیده‌ای شوم‌تر از ماجرای ایجاد رژیم صهیونیستی نداریم. لاریجانی با بیان اینکه داعش از نسخه تروریسم صهیونیستی گرته‌برداری کرد، افزود: تاریخ تروریسم صهیونیستی هزاران فلسطینی و لبنانی را به‌صورت قتل عام نشان می‌دهد. کدام گروه تروریستی چنین جنایات‌هایی را انجام داده است. رئیس مجلس گفت: دولت ایران راه روشنی را دنبال می‌کند. اگر ما با تروریسم مبارزه می‌کنیم و هزینه آن را هم می‌دهیم ما با استراتژی عمیق این کار را می‌کنیم و در این راه راسخ هستیم و هر کجا چه در داخل و چه در خارج از مرزهای کشور تروریسم را دنبال می‌کنیم. رئیس قوه مقننه تاکید کرد: عملیات موشکی اخیر ایران علیه تروریسم گوشه‌ای از اقتدار ملت ایران بود که به خوبی هم انجام دادیم،‌ ما پاسخ اقدامات سنا و کنگره آمریکا علیه ملت را نیز با قاطعیت در صحنه‌های مختلف خواهیم داد. به گزارش خبرآنلاین لاریجانی افزود: امروز آمریکایی‌ها مثل دزدان سرگردنه دنبال چپاول ملت‌های مسلمان هستند و بی‌پرواترین دولت‌ها دولت آمریکا است که از دولت‌های قبیله‌ای حمایت می‌کند.

پیام روشن حضور مردم

همچنین آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه در حاشیه مراسم دیروز گفت: در دشمنی با اشغالگران صهیونیست متحد با هم تلاش خواهیم کرد و این رژیم را برخواهیم کند. به گزارش «ایسنا» وی تصریح کرد: در شرایط خاص منطقه، پیام روشن حضور مردم این است که همگرایی همه امت اسلامی برای فریاد بر سر نظام استکبار تا به استقلال رسیدن کشورها ادامه خواهد داشت و این کشورها تابع آمریکا هستند که نظام سلطه است. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور هم با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی دشمن اصلی کشورهای مسلمان است، اظهار کرد: کشورهای اسلامی و مردم مسلمان جهان باید به فکر اتحاد و مقابله با رژیم صهیونیستی باشند. به گزارش «ایرنا» محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم عملیات موشکی سپاه را پاسخ قاطعی به تروریست‌ها دانست و گفت: انگشت ما در مقابل تروریست‌ها همیشه روی ماشه است و کوچک‌ترین اقدام آنها با شدیدترین پاسخ ما مواجه خواهد شد.

پیام موشک‌های ایران

به گزارش میزان، سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس پیشین ستادکل نیروهای مسلح نیز گفت: پیام موشک‌های ما پیام‌ راهبردی و بازدارندگی است و هرچند ما موشک را برای تنبیه تکفیری‌ها استفاده کردیم اما پیام موشک‌ها را آنها که باید حس می‌کردند، حس کردند. رژیم صهیونیستی پیام این موشک‌ها را در قلب خود حس کرد. سعودی‌ها در مغز خود احساس کردند و آمریکا آن را در میدان نبرد خود حس کرد بنابراین پیام موشک‌های ما این است که جمهوری اسلامی در به‌کارگیری قدرت دفاعی و بازدارندگی خود اگر لازم شود با اجازه فرمانده کل قوا ایستادگی می‌کند.

همزمان روز گذشته مسعود خامنه‌ای، فرزند رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی رئیس موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، علی‌اکبر ناطق‌نوری رئیس سابق دفتر بازرسی رهبری، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری سابق، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط‌زیست، فخرالدین دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس، علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار حسین دهقان وزیر دفاع، علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه‌قضائیه، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان، نیز همراه با دیگر مقامات در راهپیمایی روز گذشته حضور پیدا کردند. در پایان مراسم روز گذشته، قطعنامه روز جهانی قدس در ۹ بند قرائت شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: آمریکا را همچنان «شیطان بزرگ»، غیرقابل اعتماد و دشمن شماره یک خود دانسته و با محکوم‌کردن هرگونه مانع‌تراشی‌ در مسیر تامین حقوق حقه ملت ایران در سند «برجام»، اعمال تحریم‌های جدید را مصداق نقض آشکار برجام می‌دانیم و از دولت و مسوولان مربوط به‌ویژه هیات نظارت بر اجرای برجام انتظار داریم تا با تاسی به ملاحظات و منویات راهبردی مقام معظم رهبری اقدام متقابل و جدی را قاطعانه در دستور کار قرار دهند. این بیانیه می‌افزاید: باتوجه به تلاش صهیونیست‌های خبیث برای استحاله فرهنگ و هویت جوامع اسلامی از طریق مجامع و نهادهای بین‌المللی و تحمیل برخی سندهای به اصطلاح جهانی مانند سند ۲۰۳۰ یونسکو که اجرای آن در جمهوری اسلامی باهوشمندی و قاطعیت متوقف شد، از همه کشورهای مسلمان می‌خواهیم با هوشیاری و دقت نقشه‌ها و توطئه‌های شبکه شیطانی سلطه در این عرصه را با شکست مواجه سازند. در بند پایانی این بیانیه آمده است: حمله موشکی به مقر فرماندهی تروریست‌ها در شرق سوریه که برای مجازات و تنبیه عاملان و مسببان جنایت تروریستی ۱۲ رمضان تهران صورت پذیرفت را از مصادیق اقتدار جمهوری اسلامی و سیلی به دشمن و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان دانسته و ضمن قدردانی و تشکر از همت و اراده انقلابی پاسداران انقلاب که اسباب رضایت و غرور ملی ایرانیان و خانواده معظم شهدای ترور را فراهم آوردند، از آنان می‌خواهیم هرگونه تهدید و اقدام ضدامنیت ملی کشور را با پاسخ‌های قاطعانه، پشیمان‌کننده و درخور مواجه سازند.

اسرائیل مادر تروریسم است