سایت ایران‌تلنت گزارش حقوق و دستمزد سال ۹۵ را منتشر کرد. گزارش این سایت اطلاعات حقوقی ۲۸ گروه شغلی را در خود جا داده است. در هر گروه شغلی نیز، اطلاعات حقوق و دستمزد در سه رده سازمانی متخصصان و کارکنان عادی، مدیران میانی و مدیران عالی بررسی شده است. در این گزارش گروه‌های شغلی با بالاترین متوسط درآمد در سطوح مختلف رتبه‌بندی شده‌اند.

سطح اول شاغلانی را شامل می‌شود که مهارت تخصصی داشته و بر عملکرد فرد یا افراد دیگر نظارت ندارند. سطح دوم، به شاغلانی اطلاق می‌شود که در ذیل وظایف خود بر کار فرد یا افراد سطح یک نظارت دارند. در نهایت سطح سوم نیز مدیران سطوح بالاتر را شامل می‌شود که بر عملکرد افراد سطح دوم نظارت خواهند داشت.

بر اساس جامعه آماری مورد استفاده در این گزارش، گروه حسابداری، حسابرسی و مالی بیشترین جمعیت شاغلان را دارند. بعد از آن گروه‌های طراحی مهندسی و نقشه‌کشی، گروه فروش، مهندس فروش و خدمات پس از فروش و گروه برنامه‌ریزی و کنترل پروژه رتبه‌های بعدی را از لحاظ جمعیت دارا هستند. بر اساس این گزارش در سطح غیرمدیریتی، میانگین بیشترین حقوق مربوط به کارمندان حوزه سرمایه‌گذاری، مالی و بورس است که میانگین دریافت ماهانه آنها ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ثبت شده است. در رده بعدی کارکنان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با میانگین حقوق ماهانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار دارد. کارکنان بخش مخابرات و الکترونیک نیز میانگین حقوق ماهانه آنها مانند گروه نفت و گاز گزارش شده است.

در رده مدیران میانی، صنعت بانک در رتبه اول قرار دارد. میانگین دریافت ماهانه مدیران میانی حوزه بانکی ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است. رتبه دوم از آن بخش نفت،گاز و پتروشیمی است که میانگین دریافتی آنها در هر ماه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان گزارش شده است. رتبه سوم در رده مدیران میانی، متعلق به صنعت مخابرات و الکترونیک با حقوق متوسط ماهانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. در سطح مدیران عالی گروه نفت، گاز و پتروشیمی در رتبه اول قرار دارد. میانگین حقوق مدیران این بخش ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در هر ماه گزارش شده است. رتبه دوم منسوب به صنعت کامپیوتر و نرم‌افزار با درآمد ماهانه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. مدیران عالی بخش عمرانی و ساختمانی نیز رتبه سوم این رده‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند. میانگین حقوق رتبه سوم نیز ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در ماه ثبت شده است.

آمار ارائه شده مربوط به شاغلان تمام وقت در تهران است.