دنیای اقتصاد: با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری، ستادهای حامی هر یک از کاندیداها به‌تدریج فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. همچنان که روز گذشته بهروز نعمتی، نماینده تهران در مجلس از تشکیل ستاد اصولگرایان حامی «روحانی» که برخی از نمایندگان هم در آن عضویت دارند از هفته آینده خبر داد. خبری که با توجه به انتساب طیف حمایت‌کننده از حسن روحانی از اهمیت زیادی برخوردار است. بهروز نعمتی در گفت‌وگو با «ایسنا» در این ارتباط گفت: طیف‌های مختلفی از اصولگرایان از جمله اصولگرایان معتدل، معتدلین و مستقلین به غیر از جبهه مردمی نیروهای انقلاب از کاندیداتوری آقای روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم حمایت می‌کنند.همزمان امیررضا واعظی‌آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا و عضو هیات موتلفه اسلامی نیز روز گذشته در گفت‌وگو با «ایسنا» تایید کرد که امکان حمایت اصولگرایان از روحانی وجود دارد.

در انتخابات سال ۹۲ نیز حسن روحانی از حمایت برخی از اصولگرایان معتدل از جمله بزرگان این جریان همچون ناطق نوری برخوردار بود. این بار نیز گزارش‌ها از حمایت مجدد ناطق نوری و علی لاریجانی رئیس مجلس از روحانی حکایت می‌کند. برخی از سیاسیون معتقدند که با توجه به کارنامه حسن روحانی طی ۴ سال گذشته او این بار از حمایت بیشتری از سوی چهره‌های معتدل اصولگرا برخوردار خواهد بود.همچنانکه به گزارش انتخاب، بهروز نعمتی نماینده نزدیک به لاریجانی در گفت‌وگویی از حمایت عموم چهره‌های این طیف از روحانی خبر داد و گفت: تماس‌ها از سوی اصولگرایان برای حمایت از آقای روحانی در روزهای اخیر خیلی زیاد بوده است، مخصوصا در شهرستان‌ها اصولگرایان زیادی خواهان ادامه دولت ایشان هستند که هم نمایندگان مجلس، هم فعالان سیاسی و هم هواداران در میان آنها دیده می‌شوند. او تاکید کرد که در مجلس درصد زیادی در این انتخابات با آقای روحانی خواهند بود.

شائبه‌های دو حمایت از رئیسی

از آن‌سو ابراهیم رئیسی نیز از حمایت اصولگرایان برخوردار است. او هر چند در بیانیه انتخاباتی خود اعلام کرد که به‌طور مستقل و فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی وارد کارزار انتخاباتی شده است، اما همه می‌دانند که این تنها اصولگرایان هستند که حامی بی‌چون و چرای او هستند. به این ترتیب اصولگرایان هم در حمایت از رئیسی و روحانی به دو بخش تقسیم می‌شوند. با این تفاوت که چهره‌هایی چون لاریجانی و ناطق نوری پشت‌سر روحانی قرار گرفته‌اند و از آن‌سو چهره‌هایی چون آیت‌الله مصباح‌یزدی و شاگردانش در جبهه پایداری و احتمالا جامعه روحانیت مبارز در کنار رئیسی قرار گرفته‌اند.

با تمام اینها جبهه پایداری ظاهرا هنوز تصمیم نگرفته تا حمایت خود از رئیسی را علنی کند. همچنان که روز گذشته ابتدا کانال رسمی جبهه پایداری انقلاب اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو از ابراهیم رئیسی حمایت می‌کند، اما ساعتی بعد این خبر از خروجی کانال حذف و تکذیب شد. پس از آن مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، درباره این بیانیه گفت: هیچ بیانیه جدیدی از سوی جبهه پایداری در حمایت از فرد خاصی صادر نشده است. او همچنین تاکید کرد: ما در حال بررسی شاخص‌های انقلابی هستیم و از میان افرادی که هستند، از آن فردی که به این شاخص‌ها نزدیک‌تر باشد، حمایت می‌کنیم. مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری نیز پس از انتشار این بیانیه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت که این جبهه فعلا به‌طور رسمی از هیچ گزینه‌ای در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت نکرده است. در همین راستا روز گذشته «ستاد مردمی خادم ملت» در حمایت از سیدابراهیم رئیسی اعلام موجودیت کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا نجابت، سخنگوی ستاد مردمی رئیسی شده است.

روز گذشته انتشار یک خبر دیگر نیز در مورد حامیان رئیسی با اما و اگر همراه بود. خبری مبنی‌بر اینکه ابراهیم رئیسی پس از جلسه سه‌شنبه‌اش با جامعه روحانیت مبارز کاندیدای آنها در انتخابات دوره دوازدهم ریاست‌جمهوری شده است. این خبر را سایت جماران اعلام کرد. با تمام اینها اعضای این حزب نیز حاضر به تایید رسمی خبر نشدند. در همین ارتباط سیدرضا تقوی، عضو جامعه روحانیت مبارز با عدم تکذیب این خبر به جماران گفت: بر اساس مصوبات، فعلا سکوت می‌کنیم. از سوی دیگر غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز هر چند خبر دریافتی جماران را تایید یا تکذیب نکرد، اما در گفت‌وگو با «ایسنا» تصمیم‌گیری نهایی تشکل متبوعش را منوط به اعلام تایید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان دانست.

رئیسی یا قالیباف؟

در این میان برخی از اصولگرایان نیز بین حمایت از ابراهیم رئیسی و محمد‌باقر قالیباف گرفتار شده‌اند. همچنان که سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ازجلسه این فراکسیون با رئیسی و قالیباف در روز سوم اردیبهشت خبر داد. سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با «ایسنا» همچنین از بررسی برنامه‌های این دو نامزد در این فراکسیون سخن گفت. در همین حال به گفته اسدالله عباسی یکی دیگر از اعضای این فراکسیون پس از بررسی نهایی تصمیم این فراکسیون در مورد حمایت از یکی از این دو نفر اعلام خواهد شد. از سوی دیگر برخی نیز همچون محمود بهمنی، رئیس‌کل بانک مرکزی در دولت احمدی‌نژاد و نماینده اصولگرای مجلس معتقدند که قالیباف کناره‌گیری خواهد کرد.