روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: هر روز که از رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) می‌گذرد ابعاد جدید و تازه‌ای از ظلم‌هایی که در حق او روا داشته شده است، آشکار می‌شود و واقعا جای شگفتی دارد که چگونه ممکن است برخی مسوولان کشور و کارگزاران نظام تا این حد نسبت به شاخص‌ترین یار انقلاب حقد و کینه و ستم‌های آشکار روا داشته باشند و چه انگیزه و قدرت پیدا و پنهانی آنها را چنین جسور و بی‌پروا کرده بود؟ در ادامه این یادداشت آمده است: روشن شدن بعضی جزئیات در مورد جلسه رد صلاحیت هاشمی، مصداق روشن همین حق‌کشی‌ها از سوی مسوولان دولت‌های سابق است. تا جایی که فردی از شورای نگهبان، در ارتباط با انتخابات سال ۹۲ پس از گذشت بیش از سه سال می‌فرماید: «بهتر بود وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد در جلسه شورا دعوت نمی‌شد»؛ زیرا ظاهرا حضور فوری و مصرانه نامبرده برای ارائه گزارش کارشناسی نبوده است بلکه فقط تشریف برده‌اند که خبر دهند چه نشسته‌اید که آرای هاشمی ممکن است به ۹۰ درصد برسد.

وساطت پنج روحانی بین آیت‌الله هاشمی و احمدی‌نژاد

همچنین به گزارش خبرآنلاین، غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با روزنامه آرمان به ماجرای وساطت ۵ روحانی بین احمدی‌نژاد و آیت‌الله هاشمی اشاره کرده است. او در این گفت‌وگو گفت:« انتظار ما این بود که از سال ۸۴ به بعد آیت‌الله هاشمی با توجه به جایگاهی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام و فضای سیاسی ایران داشتند، نقش راهنما و ارشادکننده را برای آقای احمدی‌نژاد که تازه به ریاست‌جمهوری رسیده بودند ایفا کنند. شاید از این راه می‌شد برخی از رفتارهای احمدی‌نژاد را کنترل کرد. به همین دلیل نیز در سال ۸۴ بنده و چهار نفر دیگر از روحانیون مجلس خدمت آیت‌الله هاشمی رسیدیم تا زمینه این تعامل را بین ایشان و آقای احمدی‌نژاد برقرار کنیم. ما از آیت‌الله هاشمی خواستیم که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری رقابت های انتخاباتی را فراموش کنند و از موضع پدرانه با آقای احمدی‌نژاد برخورد کنند. البته به‌نظر می رسید برخی بی‌اخلاقی‌ها که در طول رقابت های انتخاباتی بین هواداران آیت‌الله هاشمی و آقای احمدی‌نژاد صورت گرفته بود، زمینه های ناسازگارى را بین آقای احمدی‌نژاد و آیت‌الله هاشمی تقویت کرده بود؛ به‌نحوى‌که ایشان روى خوشى به این پیشنهاد نشان ندادند.»

پاسخ فائزه هاشمی به برخی شایعات

از سوی دیگر به گزارش «ایسنا» فائزه هاشمی درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراهای اسلامی گفت: بخش‌های استانی شورای عالی اصلاحات بسیار فعال هستند و قرار است تهران برای شورای سایر استان‌ها تصمیم‌گیری نکند و هر استان و شهرستان کاندیداهای خود را انتخاب کرده و نتیجه کار را به شورای عالی ارسال کنند. وی افزود: باید صبر کرد و دید چه افرادی ثبت‌نام می‌کنند و تایید صلاحیت می‌شوند، البته به‌نظر می‌رسد خیلی از افراد شاخص اصلاح‌طلب می‌خواهند وارد انتخابات شوراها شوند. او همچنین گفت: شایعه مهاجرتم از ایران پایه‌ای ندارد یا اینکه به نقل از من گفته شد که با کالبدشکافی موافقت نشده یا من و محسن یا من و مهدی با هم دعوا کرده‌ایم. به‌نظر من این شایعات همه با برنامه‌ریزی مطرح می‌شود و در زمانی از همه اینها بهره‌برداری خواهند کرد.