گاهشمار - ۲۵ آبان ۹۲
طرح بیمه‌شدن زنان خانه‌دار
گروه تاریخ اقتصاد- روزنامه اطلاعات در 20 آبان سال 1352 نوشت:امروز (20آبان) کسب اطلاع شد به موجب طرحی که از طرف بانوان نماینده تهیه شده است، زنان خانه‌دار بیمه خواهند شد و در مقابل حوادث ناشی از کار در خانه مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
همان‌طور که دیروز به اطلاع خوانندگان رسید، بانوان نماینده مجلس برای اصلاح لایحه جدید حمایت خانواده طرحی پیشنهاد کرده‌اند که یکی از موارد آن شریک شدن زن در دارایی همسر است که رئوس آن دیروز به اطلاع رسید.دکتر عفت الموتی رییس کمیته حقوقی حزب اکثریت در خصوص طرح این کمیته که با امضای وی و شانزده تن از نمایندگان زن در مجلسین و اعضای شورای زنان حزب ایران نوین در اختیار گروه پارلمانی اکثریت قرار گرفت، امروز ضمن توضیحاتی گفت:در طرحی که برای اصلاح قانون حمایت خانواده توسط کمیته مخصوص تهیه شده مسائل جدیدی وجود دارد که با پیشرفت‌های اجتماعی و خانوادگی هماهنگ است. اولین مورد که روز گذشته در روزنامه اطلاعات منتشر شده شریک کردن زن در ثروت شوهر است. مورد دوم بیمه زنان خانه‌دار است، به این ترتیب که زنان در مقابل حوادث ناشی از کار در خانه باید بیمه شوند.


طرح پزشک روستا
گروه تاریخ اقتصاد- طرح پزشک روستا یکی دیگر از خبرهای ۲۰ آبان ۱۳۵۲ است که شرح آن در روزنامه اطلاعات چنین آمده است: به دعوت سازمان خدمات اجتماعی یک هیات پزشکی و بهداشتی از ونزوئلا به ایران آمده است تا درباره طرح پزشک روستا و طریقه پیشگیری و درمان‌های ابتدایی در روستاها همکاری و همفکری نماید.
دیشب از طرف دکتر مجید رهنما ضیافتی به افتخار این هیات در هتل شرایتون ترتیب داده شده بود که جمعی از شخصیت‌های علمی، پزشکان و محققان شرکت داشتند.
دکتر رهنما در این ضیافت گفت: ونزوئلا پیشرفته‌ترین کشور در آمریکای لاتین می‌باشد که این طرح را به اجرا گذاشته است و با دوره‌های کوتاه افرادی را کاملا آماده حفظ بهداشت و درمان‌های اولیه در روستاها کرده است و به همین جهت از آنان دعوت شده که برای همفکری به تهران بیایند و از برنامه‌های سازمان در روستاهای عشایر فارس دیدن نمایند و نظر بدهند. این هیات با وزیر بهداری، وزیر علوم و آموزش عالی و مقامات علمی نیز ملاقات می‌کنند.