سال ۱۲۸۷- به دنبال سوءقصد به محمدعلی‌شاه، امروز معتضد دیوان رییس نظمیه حیدرخان چراغ برقی، ضیاء‌السلطان، میرزا اسماعیل‌خان و میرزا موسی زرگر را به جرم سوءقصد به جان شاه دستگیر کرد و برای بازپرسی به کاخ گلستان برد. سال ۱۲۹۵- هفت‌ نفر از افسران سوئدی ژاندارمری به علت اقدامات خودسرانه و تمردآمیز نسبت به دولت از خدمت اخراج شدند.

سال ۱۲۹۹- شیخ محمد خیابانی پس از تصرف شهربانی تبریز، بیانیه‌ای به دو زبان فرانسوی و فارسی از طرف هیات‌مدیره حزب دموکرات صادر کرد. در این بیانیه آمده بود که برنامه شیخ برقرارداشتن آسایش عمومی و از قوه به فعل درآوردن رژیم مشروطیت است.

سال ۱۳۰۲- آیت‌الله سیدحسن مدرس دولت مستوفی‌الممالک را درباره رویه دولت در سیاست خارجی استیضاح کرد.

سال ۱۳۰۳- روزنامه‌های طرفدار سردارسپه مقالات اصلی خود را به استعفای سردارسپه اختصاص دادند و شدیدا به مخالفین به خصوص آیت‌الله سیدحسن مدرس حمله کردند.

سال ۱۳۰۳- شیخ علی دشتی مدیر روزنامه شفق سرخ مقاله‌ای تند و کوبنده با عنوان (پدر وطن رفت) علیه دربار و مخالفین سردارسپه منتشر کرد.

سال ۱۳۰۷- در جلسه امروز مجلس سیدالمحققین دیبا و خلیل فهیمی به نیابت رییس مجلس انتخاب شدند.

سال ۱۳۲۷- خسرو روزبه افسر سابق ارتش که چندی پیش از زندان دژبان فرار کرده بود، مجددا دستگیر شد.

سال ۱۳۲۹- در این روز عریضه سرگشاده‌ای از طرف احمد قوام (قوام‌السلطنه) در تهران بین نمایندگان مجلسین و رجال و معاریف و مطبوعات منتشر شد. در این عریضه قوام به شدت از اعمال شاه نسبت به تشکیل مجلس موسسان و اصلاح بعضی از اصول قانون اساسی انتقاد کرده بود و اقدام شاه را از هر نظر مضر و خطرناک و برخلاف مصالح عالیه کشور دانسته بود و عواقب وخیم برای شاه پیش‌بینی کرده بود.

سال ۱۳۳۰- اعتصاب در خوزستان اوج گرفت. دولت ناچار یک هیات نظامی مرکب از سپهبد شاه بختی، سرلشگر بقایی و سرتیپ کمال را با چند گردان سرباز ومهمات به آنجا اعزام کرد.

سال ۱۳۳۳- دادگاه تجدیدنظر محاکمه دکتر مصدق را آغاز کرد.

سال ۱۳۳۴- حسین علاء اعضای کابینه‌اش را معرفی کرد.

سال ۱۳۳۵- مجلس شورای ملی بودجه سال ۱۳۳۵ کشور را با شش میلیارد و پانصد میلیون ریال کسری تصویب کرد.

سال ۱۳۳۸- بانک تجارتی ایران و هلند با سرمایه یکصد میلیون ریال در ایران تاسیس شد.

سال ۱۳۴۰- مجلس سنا نخستین جلسه خود را در سال ۴۰ تشکیل داد و پس از ایراد سخنرانی‌های متعدد به مناسبت درگذشت آیت‌الله العظمی بروجردی تعطیل شد.

سال ۱۳۴۳- شهر قم به مناسبت بازگشت امام خمینی (ره) چراغانی شد و مردم نیز از شهرهای مختلف برای دیدار با ایشان به قم سرازیر شدند.

سال ۱۳۴۶- جنگ بین سوریه و اسرائیل آغاز شد.

سال ۱۳۴۶- سناتور علی وکیلی که سال‌ها ریاست بازرگانی تهران را به عهده داشت، درگذشت.

سال ۱۳۴۹- حاکم قطر از سیاست ایران در خلیج‌فارس تجلیل کرد.

سال ۱۳۵۱- شش کارشناس روسی ذوب‌آهن در یک حادثه رانندگی در راه کرمان کشته شدند.

سال۱۳۵۳- نخستین سفیر کبیر آلمان شرقی وارد تهران شد.

سال ۱۳۵۴- روسای دانشگاه‌های جدید به این شرح معرفی شدند: دکتر فریدون معتمدی، وزیر دادگستری رییس دانشگاه کرمانشاه، دکتر محمدعلی فقیه رییس دانشگاه آذربایجان، مهندس محمدجعفر جدبابایی، رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر محمدعلی میرزایی، رییس دانشگاه کرمان، دکتر حمید زاهدی نیز رییس سازمان سنجش آموزش کشور شد.

سال ۱۳۵۵- ایران رابطه سیاسی خود را با کوبا قطع کرد.

سال ۱۳۵۵- پزشکی قانونی اعلام کرد: تهران ۲۰ هزار بیمار روانی دارد که آزادند و در خیابان‌ها رفت و آمد می‌کنند.

سال ۱۳۵۷- به دستور حزب رستاخیز منزل چند نفر از مخالفان؛ از جمله منزل مهندس بازرگان، داریوش فروهر، دکتر سنجابی و مقدم مراغه‌ای مورد حمله قرار گرفت و دکتر پیمان نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفت.