گروه بنگاه‌ها: نخستین مرکز راهکارهای سلامت با هدف ارائه خدمات مالی و تامین سرمایه، از سوی شرکت تامین سرمایه امین افتتاح می‌شود. مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین با اعلام این مطلب گفت: این شرکت در جهت‌گیری استراتژیک، محورهای اصلی خدمات مالی و مشاوره‌ای خود را در سه مرکز تخصصی شامل «مرکز راهکارهای برق و انرژی»، «مرکز راهکارهای آی‌سی‌تی» و «مرکز راهکارهای سلامت» بازآرایی کرده است. سعید بداغی افزود: از آنجا که کمبود منابع مالی، مانع بزرگی برای توسعه خدمات سلامت در کشور است، درصدد شدیم با افتتاح نخستین مرکز راهکارهای سلامت و ارائه خدمات مختلف مالی و مشاوره‌ای به فعالان این حوزه، به‌عنوان بازوی مشورتی و اجرایی، سهمی در ارتقای سلامت کشور ایفا کنیم.

وی ادامه داد: «مرکز راهکارهای سلامت»، خدمات جامعی از قبیل مشاوره و تامین مالی پروژه‌های جدید، نیمه‌تمام، توسعه‌ای و استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه سلامت را به فعالان این صنعت اعم از شرکت‌های داروسازی، شرکت‌های تحقیقاتی، مراکز ارائه‌دهنده خدمات درمانی، شرکت‌های تامین‌کننده تجهیزات پزشکی و... ارائه می‌دهد. بداغی ادامه داد:‌ ایران حدود یک درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده، اما صنعت دارویی کشور به همان نسبت توسعه نیافته است. وی عدم استفاده از پتانسیل‌های تامین منابع مالی از بازار سرمایه را از مهم‌ترین دلایل رشد ناکافی صنعت داروی داخل نسبت به کشورهای توسعه‌یافته قلمداد و اظهار کرد: تامین سرمایه امین به‌عنوان یک شرکت توانمندساز، از طریق «مرکز راهکارهای سلامت» قصد دارد خدمات مالی و مشاوره‌ای خود را که بیش از این عمدتا در قالب راهکارهای تامین مالی از بازار سرمایه به مشتریان متعدد ارائه می‌شد، به‌طور متمرکز و تخصصی ارائه کند.

بداغی حضور در نمایشگاه ایران‌فارما که هم اکنون در حال برگزاری است و ارائه خدمات مالی به فعالان حوزه دارویی را نقطه‌عطفی در ارائه خدمات مالی در حوزه دارو و سلامت دانست و افزود: «مرکز راهکارهای سلامت» خدمات مالی خود را به همه زیرمجموعه‌های حوزه سلامت اعم از بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی ارائه می‌دهد. بداغی افزود: تامین سرمایه امین به‌منظور خدمات‌دهی تخصصی به صنعت دارو، انجام مطالعات گسترده در مورد چالش‌ها و ظرفیت‌های بازار داروی ایران را در دستور کار قرار داد و به این ‌منظور اصلی‌ترین گزارش‌های نهادهای بین‌المللی درباره بازار داروی ایران بررسی شد تا ورود آگاهانه‌ای به حوزه دارو داشته باشیم. مدیرعامل تامین سرمایه امین از فعالان حوزه دارو و سلامت و بازار سرمایه کشور دعوت کرد به‌منظور آشنایی با خدمات تامین سرمایه امین در حوزه سلامت و بازدید از «مرکز راهکارهای سلامت» در نمایشگاه بین‌المللی ایران‌فارما حضور یابند.