گروه بنگاه‌ها: یکی از کارشناسان هلدینگ ساختمانی غدیر گفت: در صورت ادامه روند حاکم در بازار، به احتمال زیاد تا پایان سال جاری اتفاق خاصی در این بازار رخ نخواهد داد.

علی رفیعی، درباره وضعیت کنونی بازار مسکن گفت: اکنون وضعیت مسکن در حالت رکود است و افرادی که در بازار اقدام به خرید مسکن کرده‌اند به قصد سرمایه‌گذاری وارد بازار نشده‌اند؛ بلکه اصولا خریدارانی هستند که به‌عنوان مصرف‌کننده نهایی به ناچار برای نیاز خود اقدام به خرید مسکن کرده‌اند.

رفیعی با اشاره به مشکلات موجود در بازار مسکن گفت: در بازار مسکن سرمایه‌گذارانی وجود دارند که از رکود موجود در بازار منتفع هستند؛ زیرا برخی از سازندگان به‌دلیل تنگناهای مالی مجبور به فروش خانه‌های خود با قیمت پایین‌تر از نرخ اعلامی خواهند شد که این اقدام منجر به پایین بودن سود دریافتی از فروش آنها می‌شود. وی در ادامه گفت: در صورت تجدیدنظر دولت در برخی از سیاست‌های بخش مسکن، امید به راه‌اندازی و بازگشت رونق به مسکن وجود خواهد داشت. رفیعی خاطرنشان کرد: با توجه به همراه شدن بازار مسکن با یک حاشیه امنیتی، دولت می‌تواند بازار مسکن را از طریق تسهیلات بلندمدت به سمت رونق هدایت کند و به نظر می‌رسد که کاهش نرخ سود بانکی بخشی از سرمایه افراد را به سمت بازار مسکن روانه خواهد کرد. رفیعی به عدم ثبات نرخ ارز در بازار اشاره کرد و گفت: نرخ ارز در حال طی کردن یک سیر صعودی است، با توجه به پرنوسان بودن بازار ارز و تبعیت قیمت طلا از نرخ ارز و همچنین کاهش نرخ سود بانکی بعید نیست تا بخشی از سرمایه‌های افراد به سمت بازار مسکن ورود کند که در صورت رخ دادن چنین اتفاقی بازار مسکن رنگ رونق را به خود خواهد گرفت.