گروه بنگاه‌ها: در نشست مشترک مدیران عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، و مسوولان جهاد دانشگاهی، تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و این نهاد تحقیقاتی و پژوهشی منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی چادرملو در این نشست که مدیران عامل فولاد ارفع، پامیدکو و رئیس هیات‌مدیره فولاد سرمد نیز حضور داشتند، ۲۷ طرح در حوزه‌های صنایع فولاد، خدمات مهندسی و ارائه مشاوره به شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد ارفع، پامیدکو و رئیس هیات مدیره فولاد سرمد پیشنهاد شد.

در ابتدای این نشست رئیس جهاد دانشگاهی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه فیلترهای کیسه‌ای و بگ هاوس، دکل حفاری، سامانه پیشگیری از رسوب در کف مخازن نفتی، فرستنده‌های رادیویی، بازوهای بارگیری، برج خنک‌کننده، ساخت فیلتر الکترواستاتیک‌ها و... توضیحاتی ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه این نشست با تاکید بر عزم و اراده این شرکت درخصوصی بهره‌گیری از توان متخصصان و کارشناسان داخلی و استقبال از نوآوری‌ها و خلاقیت‌های پژوهشکده‌های دانشگاهی گفت: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو توانسته با مشارکت صنعتگران داخلی تاکنون بیش از ۸ هزار قطعه و تجهیزات فنی و صنعتی را بومی‌سازی کند و در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد قطعات را در داخل کشور تولید می‌کنیم و با این خط مشی توانستیم هر سال بیش از پیش از وابستگی خود به خارج بکاهیم.

مهندس نوریان تصریح کرد: ما از هر ایده جدید و ابداعی که بتواند با حفظ تمام استانداردهای لازم بهره‌وری و راندمان تولید را افزایش دهد در عین حال در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند و سازگار با محیط زیست باشد استقبال می‌کنیم و علاقه‌مند به همکاری هستیم.

بر‌اساس این گزارش، همچنین در این نشست مهندس خیاط مدیرعامل شرکت فولاد ارفع گفت: فعالیت شرکت ما که بخشی از شرکت چادرملو است طراحی، ساخت و نصب تولیدات معدنی است که هم در حوزه معدن و هم صنعت کار می‌کنیم. مهندس دشت بزرگی مدیر عامل شرکت پامیدکو نیز با انتقاد از نبود تعامل موثر بین دانشگاه و صنعت گفت، متاسفانه همچنان دانشگاه و صنعت هر کدام راه خودشان را می‌روند و کمتر در جهت حل نیاز‌های یکدیگر حرکت می‌کنند.

مهندس کیوان آرا رئیس هیات‌‌مدیره فولاد سرمد هم با بیان اینکه صنعتی که در حال حاضر ما داریم از صنعت روز دنیا عقب است، افزود: فاصله بین دانش و صنعت که تکنولوژی است را باید پر کرد. مزیت جهاد دانشگاهی این است که در حوزه RFD می‌تواند کار کند و این حلقه مفقوده را پر کند. در حوزهRFD‌ها می‌توانیم با جهاد دانشگاهی به نتایج خوبی برسیم.