خبرگزاری فارس: انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود، از افزایش ۴/۸ درصدی تولید فولاد ایران در ۶ ماه نخست ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد که ایران در ژوئن امسال ۱.۳۷۵ میلیون تن فولاد تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱/۷درصد رشد داشته است.

انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود به بررسی تولیدات فولاد ۶۵ کشور جهان در ماه ژوئن ۲۰۱۴ برابر با خرداد ماه ۱۳۹۳ پرداخته است. براساس این گزارش، ایران در ماه ژوئن سال جاری میلادی ۱.۳۷۵میلیون تن فولاد تولید کرده است که نسبت به ژوئن ۲۰۱۳ با افزایش ۱/۷درصدی روبه‌رو شده است؛ همچنین تولید فولاد ایران در ژوئن سال گذشته ۱.۲۸۴ میلیون تن برآورد شده است.

ایران در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۴ معادل ۷.۹۸۲ میلیون تن فولاد تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴/۸درصد رشد داشته است. ایران از نظر میزان تولید فولاد جایگاه پانزدهم را در سطح جهان به خود اختصاص داده است. چین با تولید ۶۹.۲۹۴ میلیون تن فولاد، بزرگ‌ترین تولیدکننده این کالای اساسی در این ماه شناخته شده است. به نوشته این گزارش، کل تولید فولاد جهان در ژوئن ۲۰۱۴ برابر با ۱۳۷.۱۲۲ میلیون تن تخمین زده شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳/۱ درصد رشد نشان می‌دهد. تولید فولاد جهان در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ برابر با ۱۳۲.۹۹۴میلیون تن بوده است. در ادامه این گزارش آمده است ژاپن با تولید ۹.۱۲۱ میلیون تن و آمریکا با تولید ۷.۲۲۸میلیون تن به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند؛ همچنین، ۱۰ کشور نخست در تولید فولاد در ماه ژانویه به ترتیب، چین ۶۹.۲۹۴، ژاپن ۹.۱۲۱، آمریکا ۷.۲۲۸، هند ۶.۷۳۲، کره‌جنوبی ۶.۰۴۸، روسیه ۵.۸۸۸، آلمان ۳.۵۵۷، ترکیه ۳.۱۲۴، برزیل ۲.۶۸۷ و اوکراین ۲.۵۶۴ میلیون تن هستند.

براساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ۶۵ کشور مورد بررسی در این گزارش، ۹۸ درصد مجموع فولاد تولیدی در جهان در سال ۲۰۱۳ را تولید کرده‌اند.

رشد 7 درصدی تولید فولاد ایران